09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

5 نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا در سال 2017

قبل از اینکه شروع کنید فکر کنید! یک وبلاگ را فقط به خاطر یک نفر گفته: "ما نیاز به یک وبلاگ داریم" ایجاد نکنید. بلکه درک کنید که چرا چنین نیازی وجود دارد.

5 نکته برای موفقیت در بازاریابی محتوا در سال 2017

قبل از اینکه برنامه ریزی نمایید؛ فکر کنید!

زمان زیادی را صرف وایت برد نگاری، طوفان مغزی، گفتگو با تیم تان، مشتریان تان و هر کس دیگر کنید. فوراً و بدون مقدمه به داخل توسعه محتوا شیرجه نروید؛ بلکه بررسی کنید که واقعا چرا شما در حال تولید یک قطعه محتوای جدید هستید. و با خودتان صادق باشید؛ آیا این محتوا همان مطلبی است که مشتریان شما واقعا می خواهند و به آن نیاز دارند؟ اگر نه، پس چرا شما دارید آن قطعه محتوا را تولید می کنید؟

قبل از اینکه شروع کنید فکر کنید! یک پست وبلاگ را فقط به خاطر آنکه یک نفر گفته: “ما نیاز به یک وبلاگ داریم” ایجاد نکنید. بلکه درک کنید که چرا شما نیاز به یک وبلاگ و یا حتی سایتی مجزا به هزینه کم (قیمت طراحی سایت)دارید.

قبل از آن که اقدام به نوشتن کنید، سوالات را بپرسید.

اگر شما یک بازاریاب محتوا هستید که از روزنامه نگاری به این سو آمده است، احتمالا شما قبل از آنکه دست به کار نوشتن بزنید؛ سعی میکنید، تا با انجام تحقیقات و مصاحبه منابع برای داستان تان بیابید ولی اگر شما این زمینه نویسندگی از قبل را نداشته باشید، هم هیچ مشکلی ندارد فقط زمانی را باید برای تغییر رویکرد تان اختصاص دهید. یعنی قبل از آنکه بنویسید؛ شروع به سوال کردن کنید.

با ذینفعان خودتان، دیدار کنید. با مشتریان خودتان مصاحبه کنید و با تیم خدمات مشتری خودتان برای پیدا کردن آنچه مشتریان در مورد آن اغلب سوال میپرسند، گفتگو نمایید. اگر واقعا زمانی را صرف آن کنید تا آنچه را که مشتریان تان به آن نیاز دارند، بفهمید؛ محتوایی را تولید خواهید کرد که بسیار خوب است، مخاطبان می خواهند که محتوا را بخوانند و شاید، آن را برای شما به اشتراک بگذارند!

فرد دیگری را دعوت کنید تا به عنوان بخشی از آنچه شما مینویسید باشد.

شما به احتمال زیاد تنها متخصص در زمینه این مطلبی که در حال حاضر دارید در مورد آن مطلب می نویسید، نیستید. پس شخص دیگری را پیدا کرده و از او در نوشتن کمک بگیرید.

همکاری با کارشناسان این حوزه به چند دلیل حائز اهمیت است. اولین دلیل اینکه وجود آنها مقداری اعتبار به قطعه محتوای شما می افزاید چراکه دخالت آنها به عنوان تاییدی از طرف شخص ثالث تلقی می شود بر آنچه شما میگویید. اما فراتر از آن، زمانی که شما افراد دیگری را در محتوای خود شریک میکنید، آنها به احتمال زیاد آن محتوا را در شبکه خودشان به اشتراک میگذارند، که این کار هم به نوبه خود به شما اجازه می دهد تا به مخاطبان بزرگتری دست یابید.

آنچه را که مینویسید، به اشتراک بگذارید.

هنگامی که شما در حال ایجاد برنامه محتوای خود برای آینده هستید، واقعا بر پلن توزیع خود تمرکز کنید. اگر شما در حال حاضر صرفاً در وبلاگ یا وب سایت تان پست ارسال میکنید، کمی هم مطلب در کانال های اجتماعی اضافه نمایید، و همچنین از کسانی که با آنها همکاری میکنید، دعوت کنید تا آنها هم در شبکه های شان برای اینکه به اشتراک بگذارند.

در اکانت گوگل آنالتیک خود به سایت هایی که به طراحی سایت شما ترافیک ارجاع داده اند نگاهی بیندازید. شما ممکن است مکان های جدیدی را بیابید که لازم باشد تا قطعات محتوای خود را به آنجاها هم توزیع کنید.

چند دقیقه وقت را صرف مرور آنچه که رقبای بزرگ صنعت شما برای ترویج و توزیع محتوای شان انجام میدهند کنید، و بعد ببینید چه احساسی را در شما ایجاد میکند.

بیشترین کار را با کمترین محتوا انجام دهید.

اگر شما این مراحل را دنبال نمایید این کاملاً محتمل است که شما محتوای کمتری را در سال 2017 نسبت به سال های قبل ایجاد کنید.

اگر شما محتوایی را که بر داشتن ارزش بیشتری برای مشتریان متمرکز شده تولید کنید، شما لازم نیست که هزاران کیلو محتوا تولید کنید. چرا که دو سه قطعه محتوای اندک ولی با کیفیت و دارای مغز بازدهی بمراتب بیشتری را نسبت به 20 قطعه از محتوای با کیفیت متوسط برای شما خواهد داشت.

3 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله

1 × 1 =