مسافران به هرجایی که سفر کنند، از طریق شبکه های اجتماعی ، به کشف بهترین نقاط مقصد خود می پردازند، برنامه سفر خود را طراحی می کنند و خاطرات خود را با دوستان شان به اشتراک می گذارند.
قسمت چالش برانگیز شبکه های اجتماعی ، این است که تنها در یک بخش از سفر مسافر به کار نمی آیند. برای مثال اینستاگرام اولین جایی بود که بازدیدکنندگان یا همان بهتر مسافران الهام های بیشتری برای بازدید از یک مقصد خاص به دست آوردند. و همچنین جایی که برای اولین بار در مورد برخی مقاصد محلی اطلاع پیدا کردند و تصمیم گرفتند از آن منطقه بازدید کنند و غذای محلی آنها را بچشند.
در این مقاله پنج تاکتیک اثرگذار در استراتژی های بازاریابی آنلاین گردشگری را بیان می کنیم، که بر اساس مصاحبه های انجام شده با افراد خبره در زمینه بازاریابی مقصد به دست آمده اند.
-
بازدیدکنندگان را قبل از رسیدن به مقصد پیدا کنید
“بازدیدکنندگان دیگر همانند قبل نیستند. آنها امروز نمی آیند و دو هفته دیگر ناپدید شوند.” سازمانهای بازاریابی مقصد با بازدیدکنندگان قبل از رسیدنشان روابط طولانی مدت ایجاد کرده اند. شما می توانید کمپین های کوچکی ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان کمک می کند. سوالات متداول خود را مطرح کنند و همین طور پیشنهادات و ایده های خود را، همانند: بهترین سیستم حمل و نقل در مقصد، بهترین قسمت تفریحی شهر و یا بسیاری موارد دیگر. سعی کنید آن دست کمک رسان به آنها باشید.
افراد معمولا به محض ورود خود در فروگاه در اینستاگرام و یا تویتر خود خبری را به اشتراک می گذارند. به استقبال آنها بروید و در این خبر شریک شوید.
-
مراکز محلی خود را حمایت کنید
در میان پست های خود در شبکه های اجتماعی به معرفی مراکز محلی خود و یا کارآفرینی های منطقه خود بپردازید. پتانسیل موجود در میان مردم محلی را به نمایش بگذارید. زیرا این امر طرفداران مخصوص خود را جلب می کند و افراد بسیاری نیز مشتاق بازدید و آشنا شدن با این گونه افراد می باشند.
تنها معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی در طراحی سایت گردشگری دیگر کافی نیست. بازدید کننده گان امروزی به دنبال ارتباط با مردم و جامعه مقصد مورد سفر خود هستند.
-
آموزش بدهید و برای مسافران معترض برنامه ریزی کنید
بسیاری از بازاریابان مقصد نحوه برخورد با مسافران معترض را نمی دانند و زمانی که آنها انتقاداتی را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند، قادر به پاسخگویی به آنها نیستند. پس برای این امر برنامه ریزی کنید و همیشه به رصد نقطه نظرات منفی و مخالف بپردازید و پاسخگوی آنها باشید.
- چه نظرهایی را بی پاسخ بگذاریم؟
- چه انتقاداتی را پاسخ دهیم؟
- چگونه پاسخ های خود را مطرح کنیم؟
سوالات بالا همگی مواردی هستند که در صورت تمایل به حضور قوی در شبکه های اجتماعی باید به آنها اندیشید و برای هرکدام شیوه هایی را مشخص کنیم.
-
از داده های شبکه ها برای درک بهتر بازار بازدیدکنندگان استفاده کنید
موردی که به بازاریابان کمک فروانی می کند، این است که به صحبت های افراد در شبکه های اجتماعی به دقت گوش دهید، و دریابید که افراد خارج از این گروه ها چه نظری در رابطه با مقصد شما دارند. از این طریق به نظرات فراوانی دست می یابید که می توانید آنها را به پکیج سفر خود بیافزایید.
-
حضور خود را در اینستاگرام دو برابر کنید
همه می دانند که اینستاگرام چه تعامل بالایی را به وجود می آورد، به خصوص برای برند های سفر. ما به شدت افزایش فالورهای اینستاگرام را پیشنهاد می کنیم. در استراتژی بازاریابی گردشگری توصیه می کنیم به سه مورد زیر توجه کنید:
- چگونه فالوورهای خود را از صفر به 100.000 نفر برسانیم؟
- چگونه تور لیدرهای الکترونیک ایجاد کنیم؟
- چطور تاکتیک های حرفه ای اینستاگرام را دنبال کنیم؟