فرآیند طراحی سایت چیزی بیشتر از جنبه های فنی آن مثل کد نویسی یا طراحی لی آوت های جدید است. برای یک طراحی وب سایت موفق و مناسب شما باید یک برنامه ریزی قبلی داشته باشید. اولین قدم در طراحی سایت مشخص کردن اهداف خودتان است. آیا میخواهید آن را برای فروش مستقیم کالا به کار ببرید؟ یا برای تبدیل شدن به یک برند تجاری؟ یا میخواهید یک اپلیکشن آنلاین پدید آورید؟
هنگامی که شما هدف اصلی خود را تعیین کردید، می توانید آن را در سراسر پروژه به کار گیرید. برای سایتتان یک هدف تعیین کنید. اگر تصمیم گرفتید از کمک خارجی در سایتتان استفاده نکنید، باید تصمیم بگیرید که این سایت با اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت برای کار شما ایجاد شده است. در سایت های بلند مدت ما باید به گونه ای طراحی کنیم که به آسانی به روز شود و زمینه های جدید را بتوانیم به سرعت در آن قرار دهیم. در مقابل ما در سایت های کوتاه مدت با استراتژی های کوتاه مدت روبروییم. در سایت های کوتاه مدت شما منابع مالی یا محتوایی زیادی را نباید به کار بگیرید، چرا که سایت فقط برای دوره کوتاهی گشوده شده است. این استراتژی سایت باید به هنگام انتخاب طراحان سایت به کار رود و طراحان باید از این موضوع اطلاع یابند و سعی کنید با دقت بالا طراحی را ایجاد کنید که کاملا منطبق با نیازهای شماست.
استراتژِی بازاریابی خود را یکپارچه کنید.
به هنگام کار با طراح شما باید جزییات کار را با استراتژی بازاریابی خود یکپارچه کنید. مثل مخاطب هدف، روش برنامه ریزی شده شما برای ارتقای سایت و …
پس از آنکه سایت شما به وسیله طراح کامل شد شما باید طراحی رقابتی را به یک کدنویس که کدها را نوشته و به کار برده واگذار کنید، مگر آنکه کسی را بیابید که هر دو را انجام دهد.
معمولا طراح و کدنویس جدا از هم کار میکنند. اما کسانی هستند که توانایی انجام هر دو کار را داشته باشند. اگر از این شرکت ها در خواست کنید تمامی مطالبات شما را اجرا میکنند.
یک لی آوت تمیز و جذاب طراحی کنید.
لی آوت شما باید بازتابنده استراتژی های بازاریابی شما باشد و رابطه دوستانه ای با کاربر ایجاد کند یا حداقل برای مخاطب هدف قابل استفاده باشد. همه سایت ها باید یک نقشه سایت داشته باشند، که مخاطبان به آسانی بتوانند مسیر مورد نظر را پیدا کنند.
همچنین باید از طریق موتورهای جستجو یافت شود. موتورهای جستجو بسیار مهم هستند، چرا که فارغ از تمام استراتژی های و برنامه های انجام شده توسط شما نقش مهمی در جذب مخاطب دارند.
به هنگام طراحی سایت شما باید از روش هایی که ترافیک به سایت شما می آورد حتی اگر هزینه بر بود استفاده کنید. همچنین میتوانید از سئو و موتورهای جستجو برای بالا بردن رتبه تان در جستجو های کاربران به شکل رایگان استفاده کنید.
خرید تبلیغات اگر در استراتژی بازاریابی شما مشکلی ندارد مفید است. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که چند مسیر ترافیک یابی داشته باشد در چنین شرایطی شما میدانید چه تبلیغاتی برای شما مفید خواهد بود یا چه تبلیغاتی بی فایده بوده و قابل حذف است. رسانه های اجتماعی هم وسایل خوبی برای پیشبرد اهداف شما هستند.
مثلا اینستاگرام یک روش خوب برای پیدا کردن بازدیدکننده جدید است. سیستم تبلیغاتی فیسبوک منحصر به فرد و موثر بوده، گاها تبلیغات فیسبوکی حتی از موتورهای جستجو هم موثرتر میباشد.
توییتر هم فضای خوبی برای گسترش مخاطب است و میتواند فالوئرهایی پدید آورد که در صفحه سایت یا وبسایت شما را به هنگام به روز رسانی ها چک کنند. که یک روش موثر در بازاریابی بلند مدت است.
مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:
- رتبه الکسا چیست؟
- امکانات صفحه اصلی گوگل
- هاست چیست؟
- ساخت سایت در گوگل به چه صورت می باشد؟
- ترجمه گوگل به همراه امکانات آن
- قیمت طراحی سایت به همراه امکانات جانبی