بازاریابی یکی از مواردی است که تعریف کردن آن شاید خیلی راحت نباشد و عموماً با اصطلاح تبلیغات همیشه اشتباه گرفته می شود. در واقع تعاریف های متعدد اما با هدف یکسانی برای بازاریابی می توان در نظر گرفت ولی باید این را دانست که هدف اصلی بازاریابی فروش نیست بلکه شناخت بازار و ایجاد روش هایی برای تبلیغات می باشد. بعضی از روش های و تکنیک های بازاریابی ممکن است که در یک محیط به خوبی عمل کند ولی در مکانی دیگر نتیجه عکس به همراه داشته باشد.
تا الان تبلیغات متعددی از برندهای مختلف در تلویزیون، رادیو، سایت ها، روزنامه ها و حتی پوسترهای درون شهری دیده اید که هرکدام به تناسب توانسته اند نظر شما را به خود جلب کنند، اما مهمترین نکته قبل از اقدام به انجام تبلیغات، بازاریابی بوده است که توانسته است این نتیجه مثبت را برای برند های بزرگ به ارمغان بیاورد.
یکی از روش های تبلیغاتی که خیلی سال است که از آن استفاده می شود، تبلیغات با استفاده از پوستر است. از پوستر از زمان قدیم برای ارائه اطلاعات خاصی استفاده شده است و هنوز هم توانسته است که جایگاه خود را بین بقیه روش های تبلیغاتی حفظ نماید. البته این روش ایراداتی دارد و نمی تواند تمامی حالت های تبلیغاتی را شامل شود. مثلاً اگر محصولی را تبلیغ می کنید، کاربر می خواهد که بتواند آن را تست کند یا خدمات شما را از نزدیک مشاهده کند. برای همین از طراحی پوستر بیشتر برای ارائه اطلاعات که به صورت متنی و عکسی است، استفاده می شود.
بهتر است برای بازاریابی با پوستر نکات زیر را در نظر بگیرید تا نتیجه بهتری را در در تبلیغات و فروش بدست بیاورید:
- کیفیت را بسته به نوع منطقه در نظر بگیرید
- یک ارتباط احساسی و عاطفی را برقرار کنید
- سیستم بازاریابی منطقه را اندازه بگیرید
- کاربرپسندانه آن را بنویسید
- مشتریان بالقوه منطقه را درک کنید
- نقاط ضعف نمونه های قبلی را در نمونه جدید رفع کنید
- در خصوص یک مشکل رایج در پوسترهای آموزشی بنویسید و راه حل آن را بیان نمایید
- ایده های خلاقانه در آن پیاده سازی نمایید
مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:
- رتبه الکسا چیست؟
- امکانات صفحه اصلی گوگل
- هاست چیست؟
- ساخت سایت در گوگل به چه صورت می باشد؟
- ترجمه گوگل به همراه امکانات آن
- قیمت طراحی سایت به همراه امکانات جانبی