روزانه 7 میلیارد ویدیو بر روی یوتیوب و فیسبوک پخش میشود. همین آمار نشان میدهد که محتوای ویدیویی، بهترین راه فروش محصولات و خدمات است. بسیاری از محصولات پرفروش در آمازون، آنهایی هستند که ویدیو هم دارند یا حداقل یک عکس 360 درجه از محصول وجود دارد. بنابراین، استفاده از عکس و ویدیو، کلید تبدیل بازدیدکننده به مشتری در فروشگاههای اینترنتی است.
حالت پایه اینست که در صفحه فروش هر محصول، یک ویدیو وجود داشته باشد. اگر میخواهید پیشرفتهتر عمل کنید، باید یک ویدیو در صفحه محصول قرار دهید و چندین ویدیو دیگر در سایر شبکههای اجتماعی. به طوری که مشتری در هر شبکه اجتماعی که باشد، با بخشی از ماهیت محصول و برند آن آشنا شود.
نوع ویدیویی که به کار میبرید، بستگی به محصول، قیمت و برند دارد. نحوه پخش ویدیو اهمیت بسیار زیادی دارد. حتماً در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود، مکان ویژهای را برای نمایش ویدیو در نظر بگیرید. در زیر هشت مورد از انوع ویدیو که میتواند برای یک محصول ساخته شود، آورده شده است.
نمایش نحوه ساخت
در یک ویدیو به مشتریان نشان دهید که محصول چگونه ساخته میشود. در این نوع ویدیو باید نماهای بسته یا همان کلوزآپ وجود داشته باشد. یعنی فقط نمای کلی کارخانه و خط تولید نمایش داده نشود.
باز کردن جعبه
این نوع ویدیو در زبان انگلیسی به unboxing مشهور است. خیلی بهتر است که این ویدیو توسط یک مشتری و شخصی که قرار است از محصول استفاده کند، پر شود. در ابتدا جعبه محصول نمایش داده میشود. به صورت بسته و آکبند. سپس عملیات باز کردن بسته مرحله به مرحله انجام میشود و فرد باید توضیحات کامل در مورد محتویات بسته بدهد.
تست ضربه
این نوع ویدیوها بسیار محبوب یا اصطلاحاً viral میشوند. حتماً شما هم تا به حال دیدهاید که گوشیهای آیفون را در مخلوطکن میاندازند یا با تانک از روی آن رد میشوند. در این دست ویدیوها، محصول در شرایط و موقعیتهای بسیار سخت تست میشود تا هم برای بیننده جذابیت داشته باشد و هم مقاومت محصول نمایش داده شود.
تور مجازی
سایتهایی که دکوراسیون داخلی و مبلمان میفروشند، میتوانند بهره فراوانی از این نوع ویدیو ببرند. در این نوع ویدیو، اتاقها و مکانی که با محصولی خاص تجهیز شدهاند، نمایش داده میشوند.
نمایش نحوه استفاده
این دست از ویدیو برای هر نوع محصولی مناسب است. در این ویدیو، نحوه، استفاد، نصب، شستشو و پوشیدن یک محصول خاص نمایش داده میشود. ویدیوهای نمایش نحوه استفاده میتواند بر روی کل محصولات یک خانواده متمرکز باشد.
مقایسه کردن
در این ویدیوها مدلهای مختلف یک محصول با هم مقایسه میشوند یا نشان داده میشود که جایگاه یک محصول خاص در بازار کجاست.
نمایش محصول در حال استفاده
این ویدیوها بسیار تخصصی هستند و نحوه استفاده از یک محصول توسط یک فرد حرفهای نمایش داده میشود. مثلاً یک ورزشکار از کفش یا لباس یک برند ورزشی استفاده میکند. این ویدیو میتواند با ویدیو نمایش نحوه استفاده ترکیب شود.
ویدیوهای طنز
طنز جذابیت خاصی دارد. همه دوست دارند بخندند. از این مسأله میتوان برای تبلیغ محصولات هم استفاده کرد. ویدیوهای طنز در افزایش فروش تأثیر زیادی دارند.