09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

5 راه خلاقانه برای استفاده از اینستاگرام در بازاریابی گردشگری

5 راه خلاقانه برای استفاده از Instagram در بازاریابی گردشگری ، که می توان از آن در طراحی سایت گردشگری نیز استفاده کرد.

پس از انتشار مقاله اهمیت گردشگری آنلاین ، و 5 تکنیک بازاریابی گردشگری از اینستاگرام در این مقاله پنج راه خلاقانه برای استفاده از اینستاگرام را به بازاریابان گردشگری معرفی می کنیم تا بتوانند استفاده مناسب تری از این شبکه اجتماعی در طراحی سایت گردشگری خود داشته باشند.

اگر در یک همکاری هر دو طرف سود فراوانی برده باشند، به طور حتم آن مورد، همکاری شبکه های اجتماعی و بازاریابی گردشگری است. در طول چهار سال گذشته، صنعت بازاریابی گردشگری گسترش و توسعه فراوانی یافته است، اهمیت گردشگری آنلاین روزافزون شده است و حتی به اندازه شبکه های اجتماعی نیز رشد گرده است.

و اما چرا شبکه های اجتماعی و گردشگری با هم به خوبی کنار می آیند؟ در این دنیای پیچیده شبکه های اجتماعی و گردشگری، چگونه می توان کمپین های اینستاگرام ویژه ای را به وجود آورد تا در میان سایر رقبا درخشید؟

  1. موقعیت مکانی، موقعیت مکانی، موقعیت مکانی

برای هر نوع برندی در صنعت گردشگری، اضافه کردن موقعیت مکانی بر روی عکس های اینستاگرام یک مورد حیاتی در پروسه آپلود تصاویر است.

بر اساس شبکه های اجتماعی امروزی، 48% کاربران برای پیدا کردن مقصد سفر خود از تصاویر اینستاگرام استفاده می کنند و 35% نیز از آن برای کشف مکان های جدید استفاده می کنند. با اضافه کردن موقعیت مکانی تصویر، دقیقا شرکت خود را بر روی نقشه اضافه کرده اید.

” من به هرجایی که سفر می کنم از جستجوی موقعیت مکانی در اینستاگرام استفاده می کنم، تا بتوانم عکس های واقعی که از مناطق نزدیک به مقصد سفر من، توسط اعضای خانواده، دوستان، توریست ها و بلاگرها آپلود شده است مطلع شوم و آنها را به برنامه سفر خود اضافه کنم.”

برنامه ریزی سفر نیازمند زمان و تحقیقات است. همانطوری که امروز شبکه های اجتماعی نشان داده اند که:

“مسافرها خریداران ضرب الاجل نیستند. آنها معمولا قبل از خرید حدودا 20 وب سایت را جستجو می کنند و این پروسه برای آنها بسیار ارزشمند است. اولین اولویت شما، تحت تاثیر قرار دادن آنها است، و نه تبلیغ کردن.”

برای آگاهی از وب سایت های گردشگری پر بازدید می توانید مقاله، معرفی هشت وب سایت گردشگری را مطالعه کنید.

با در نظر گرفتن این مورد، تصاویر زیبای سفرهای خود را استفاده کنید و مخاطبان بیشتری را به وسیله نقشه و هشتگ های مربوط به موقعیت مکانی خود به دست آورید.

  1. Airbnb در اینستاگرام برنده است

تنها بحث تگ کردن موقعیت مکانی توسط Airbnb  در صفحه اینستاگرام اش نیست، بلکه بحث کلی استراتژی رساندن تغذیه به مخاطب در صفحه اینستاگرام آنها است. از عکس های الهام بخش گرفته تا استفاده صحیح از هشتگ ها (هردو کلی و خاص) و نوشتن شرح دقیقی از نکته های سفر، صفحه اینستاگرام آنها را بسیار زیبا و کاربردی ساخته است.

  • چه چیزی آنها را منحصر به فرد ساخته است؟

معرفی نرم افزار جدید Like2By در صفحه اینستاگرام آنها غوغای فراوانی کرد. نرم افزاری که به کاربر اختیارات بیشتری میدهد.

  • اما چگونه کار می کند؟

Like2By با پیروی از این سه گام کار می کند:

  • Airbnb در صفحه اینستاگرام خود لینک Like2By را ترویج میکند.
  • کاربران بر روی لینک کلیک می کنند و به صفحه اینستاگرامی با ظاهر مشابه متصل می شوند که توسط Like2By تغذیه می شود.
  • کاربران بر روی تصاویر دلخواه خود کلیک می کنند و به وبسایت اصلی وصل می شوند، جایی که می توانند محل مورد علاقه خود در تصویری که دوست داشته اند، رزرو کنند.

در حال حاضر لینک های پست شده در شرح تصاویر اینستاگرام هایپرلینک نیستند، و در واقع این اختیار را به Like2By می دهند که به صورت واسطه به کاربران علاقه مند کمک کند تا دقیقا چیزی را که می خواهند به راحتی پیدا کنند.

Airbnb تنها کسی نیست که از این شیوه استفاده می کند، بلکه برندهای دیگری هچون: اس تی ای سفر، ویکتوریا سیکرت و نورداستورم نیز از این شیوه برای فروش محتوای خود استفاده می کنند.

به عنوان یک برند سفر در اینستاگرام، Like2By یک پلت فرم بسیار عالی برای معرفی موردهای مورد انتظار و ترویج آنها از طریق تصاویر اینستاگرام است و توان تبدیل آنها به محصولات واقعی را نیز دارد.

یکی از ایده های مناسب ترکیب و استفاده همزمان از اپلیکیشن هاست، که در این رابطه به مقاله: 10 اپلیکیشن کاربردی سفر ، رجوع کنید.

  1. گزیده ای از محتوای خلاق

بخش بزرگی از تحقیقات تعطیلات من، شامل پیگیری آن کشور در اینستاگرم است. من در حال حاضر در روند برنامه ریزی تعطیلات به کامبوج هستم و زمان زیادی طول نکشید که بیش از 1823046 عکس با برچسب “کامبوج” در اینستاگرام پیدا کردم. این گروه از تصاویر مردم را در تعطیلات نشان می دهد، مکان های مورد علاقه، نوشابه، غذا، غروب و هر چیز ممکن دیگری را به تصویر می کشد.

با جستجو در میان این تصاویر واقعی از تعطیلات افراد، یک نمایش کلی از چگونگی کشور مقصد در ذهنم ایجاد خواهد شد، مخالفت های مغرضانه و یا عکس های به شدت ویرایش شده هتل ها قابل تشخیص هستند.

90% از افراد ترجیح می دهند پیشنهادهای سفر خود را از دوستان خود داشته باشند و تنها 15% از آنها به پیام برندها اعتماد می کنند. جستجو از طریق هشتگ در اینستاگرام نیز راه خوبی برای پیدا کردن جاذبه ها و سایر دیدنی ها می باشد. این بحث نشان دهنده اهمیت گروه های گردشگری آنلاین نیز هست.

از آنجایی که فصل تعطیلات به زودی نزدیک است، زمان خوب و آسانی برای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران است. سفر + اوقات فراغت دو موضوع قالب تصاویر کاربران است. عکس های کاربران واقعی هستند و دیگر بینندگان آنها را منبع معتبر تری می بینند.

اگر کاربران شما تصاویر مناسب و شگفت انگیزی برای شما آپلود کرده اند، چرا آنها را به اشتراک نمی گذارید و حساب اینستاگرام قابل اعتمادی برای برند تجاری خود ایجاد نمی کنید؟

  1. شخصی سازی

ما در برنامه بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی برویم، زیرا این امر سبب می شود افراد به برند شما احساس نزدیکی بیشتری کنند و تجربه شما را همانند تجربه خود احساس کنند.

شخصی سازی امروزه به صورت ها و سلیقه های مختلفی انجام می شود، همانند بسیاری از فعالیتهای فیس بوک و نت فلیکس. از آنجایی که کاربران دیگر با پیشنهادات شخصی برندها وفق پیدا کرده اند و آنها را ترجیح می دهند، هم اکنون برای بسیاری از برندهای مختلف ساده تر است که بتوانند پیشنهادات خود را از طریق محتوای مناسب به کاربران ارائه دهند و منظم تر و طبیعی تر نیز جلوه کنند.

برای مثال پروازهای KLM مالزی در صفحه اینستاگرام خود تجربه های سفر مسافران خود با پروازهای این خطوط هواپیمایی در مقصد های مختلف به اشتراک می گذارد و میزان وفاداری آنها را از این طریق به نمایش می گذارد.

این ها گام های کوچکی هستند که می توان به سمت مصرف کنندگان برداشت و یک برنامه برنده-برنده برای هر دو طرف ایجاد کرد. مصرف کننده به پیشنهادات واقعی مورد نظر خود دست پیدا می کند و برند مورد نظر نیز از ترجیحات مخاطب خود آگاهی پیدا می کند.

با همکاری فیسبوک و اینستاگرام شما دیگر می توانید مطالب خود را در هر دو شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و مخاطبان هر دو را حفظ و کنترل کنید.

  1. تولید محتوای بومی

گسترش محتوای شخصی سازی شده، سبب افزایش فالورها می شود. زیرا کاربران می خواهند اطلاعات دقیق از منابع قابل اطمینان به دست آورند و نه اطلاعات دست دوم و یا قدیمی. به همین دلیل است که برخی از برندها از افراد فریلنسر که در مقاصد مورد نظر زندگی و یا کار می کنند استفاده می کنند، تا به آنها کمک کنند که دیدگاه بومی و مستقل خود را ایجاد و حفظ کنند.

اگر نگاهی به ابتدای مقاله بیندازیم، که در ارتباط با جستجوی هشتگ ها و موقعیت مکانی  صحبت کردیم می توانیم به این نتیجه  برسیم که همه چیز به بحث اعتماد میرسد. حتی اگر ما کاربری را هرگز ندیده باشیم به تصاویر و پیشنهادات وی بیشتر اعتماد می کنیم تا تبلیغ مستقیم برندها.

ماریوت تراولر به عنوان یکی از بزرگترین مجله های سفر دنیا در مجله های جدید خود از افراد فریلنس در نقاط مختلف دنیا برای نوشتن پیشنهادات و معرفی جاذبه های مختلف می پردازد و از این طریق قسمتی از کار را نیز برون سپاری می کند و به جوامع محلی می سپارد.

نویسنده های محلی می دانند کجا بروند و از چه چیزهایی سخن بگویند و چه جاذبه هایی را معرفی کنند و این کار بسیار شبیه اشتراک گذاری تصاویر است.

اگر اطلاعات دقیق تری در حوزه شبکه های اجتماعی و کاربرد آنها در بازریابی گردشگری نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

26 فروردین 1396

دیدگاه های این مقاله

2 × 4 =