سعی کنید که فکر کنید و سخت کار کنید و به دور از کامپیوتر باشید. استفاده از دست و طراحی با آن همواره از نیازهای بشریت بوده و طراحی های بعدی از روی آن شکل گرفته است. طراحی روی بوم و موارد این چنینی در واقع یک طراحی سه بعدی است که طراح را به خلاقیت وادار می کند. تاثیرات طبیعی محیط بر روی این گونه طراحی ها خیلی زیاد است.
برخی از طراحان عقیده دارند که باید قوانین پنج را در نظر گرفت. بر اساس عقاید آن ها یک پوستر خوب باید در ابعاد 50 فیت ، 5 فیت و 5 اینچ باشند. در این اندازه های مختلف، طبیعتاً نوع طراحی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. ابعاد مختلفی از هر لوگو می تواند در این اندازه ها جاسازی شود.
وقتی که می خواهید برندهای مختلف را در جلد و پوستر معرفی کنید، باید بدانید که هدف این برند تجاری چیست؟ و چه کاربردی داد؟ سپس با توجه به آن منظور برند را به مخاطب برسانید. استفاده از لوگوی شرکت های تجاری ایده ی خوبی است ولی با درخواست مشتری مبنی بر بزرگ کردن لوگو در طراحی، موافقت نکنید. اگر برند تجاری نیازمند یکسری از اشکال هندسی مختلف است، باید آن ها را زیرکانه در طراحی به کار ببرید.
مقیاس بندی مناسب برای شرکت های تجاری که محصولات متنوعی دارند باید به خوبی رعایت شود. با مقیاس بندی مشتری متوجه خواهد شد که کدام اشکال هندسی بیشترین تناسب را با نوع محصولات دارند. محصولات بزرگ تر را باید در مقیاس بزرگ تری نشان داد.
اگر شما بدانید که برای طراحی پوستر بهترین شیوه را به کار برده اید، می توانید پوستر و یا جلد کتاب را به طراحان دیگر نشان بدهید و اعتماد به نفس داشته باشید. شما می توانید از رنگ، روشنایی زمینه و تضاد ها به خوبی استفاده کنید. در طراحی تصویر دوچرخه به راحتی از خطوط سفید و سیاه و موازی هم استفاده شده است. این تصویر در عین راحتی یک تصویر بسیار زیبا را ایجاد کرده است.
باید همواره طراحی جلد کتاب و پوستر را در راحت ترین شکل ممکن و ساده انتخاب کنید. این قسمت مهم ترین نکته در طراحی جلد کتاب و پوستر همواره سادگی است. انتخاب یک ایده راحت و کار کردن بر روی ان همواره می تواند خیلی موثر تر از ایده های پیچیده و نا مفهوم باشد. ایده های ساده خود را دست کم نگیرید و به جای پیچیده کردن آن به نمایش بهتر آن فکر کنید. مخاطبان به سرعت طرح های ساده را می بینند و با آن ارتباط برقرار می کنند.
شما لازم نیست که مفاهیم را برای مخاطب توضیح دهید. استفاده از یک حالت پرسشی در طراحی به شما کمک خواهد کرد که آن را با یک معمای ساده درگیر کنید. مخاطبان به دنبال حل این معما جذب طراحی پوستر و جلد کتاب می شوند. جلد کتاب . پوستر همانند یک چاقو عمل می کنند و هر چه که طراحی شما ساده تر باشد و مفاهیم بیشتری را برساند، شما از چاقوی تیز تری استفاده کرده اید.