طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بیشترین تاثیر را در نگاه اول خواهد داشت. بازدید کننده در این لحظه تصمیم می گیرد که در وب سایت بماند یا آن را ترک کند. طراحی وب سایت فروشگاهی شامل آیتم های گوناگونی مثل فونت، رنگ، گرافیک و تصاویر مختلف است. هرچند که طراحی وب سایت فروشگاهی در نگاه اول با نوع طراحی شناخته می شود اما در مرحله بعدی نوشته ها و محتویات سایت است که برای بازدید کننده به شمار می رود. به همین علت است که در قیمت طراحی سایت فروشگاهی همواره برای محتوای وب سایت هم هزینه ای در نظر گرفته میشود و این آیتم روی قیمت طراحی وب سایت تاثیر گذار است. به همین علت هیچ عاملی همچون محتوای یک وب سایت بر طراحی وب سایت، تاثیر آن چنانی ندارد و مخاطب تنها با محتوا موثر است که به مدت طولانی تری در یک وب سایت فروشگاهی باقی می ماند. برای یک وب سایت فروشگاهی عوامل مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان به توضیح در مورد محصولات و همچنین سابقه شرکت و یا نحوه تولید محصول و جنس مختلف مواد ساخته شده است. در اینجا با یکسری از موارد مهم آشنا خواهید شد.
موارد اساسی و پایه
بیشتر خوانندگان خواهند فهمید که محتوای با کیفیت بالا، نتیجه ی به کار بردن گرامر قوی و استفاده از گرامر در سطح بالا است. این امر به خوبی شناخته شده است که نوشت برای یک وب سایت باید با اصول و قواعد مربوط به خود نوشته شود و با صحبت و گفت و گوی عادی، تفاوت دارد. استفاده از کلمات و عنوان های برجسته در بهبود محتوا کمک به سزایی خواهد داشت.
5 فاز در نوشتن محتوای وب سایت
وقتی که برای نوشتن محتوای عالی در یک وب سایت تلاش می کنید باید این پنج فاز را در نظر بگیرید. 1- ساختن پلان کلی 2- نوشتن یک هدف 3- یک نسخه (درفت) اولیه درست کنید 4- نسخه (درفت) اولیه را برای ارسال نهایی، بازبینی کنید 5- نسخه نهایی را پروف کنید.
همیشه وقتی تصمیم داریم طراحی وب سایت جدید را انجام دهیم، یک سری سوالات اساسی هست که همیشه ذهن را مشغول می کند: به چه المان هایی نیاز دارم، در این وب سایت قرار است چه چیزی را معرفی کنم، چه المان هایی باید در صفحه اول و جلوی چشم بازدید کننده باشه و کدام المان ها درجه اهمیت کمتری دارد. در صفحات داخلی، ساختار یا لی آوت سایت به چه شکلی باید باشد؟، چه رنگ هایی باید به کار برد و سوال هایی از این قبیل. امکانات مورد نیاز سایت فروشگاهی، مثل تمام سایت های دیگر صفحه اول که در آن وارد صفحه اول سایت شود، همچنین صفحه معرفی نیز در سایت میتواند برای معرفی محصول و سابقه موثر واقع شود. همچنین قسمتی از سایت را میتوان به امور مشتریان اختصاص داده و در آن به معرفی نمایندگی های فروش، ثبت سفارش، درخواست نمایندگی و خدمات پس از فروش پرداخت. همچنین اگر کاتالوگ محصولات در دسترس باشد میتوان آن را در این بخش اضاف کرد. قسمت اصلی دیگر صفحه ای برای ارتباط با مشتریان در قالب تماس با ما ایجاد کرد. برای مشخص شدن موقعیت مکانی می توان در گوشه بالای صحفه این امکان را با گوگل مپ فراهم آورد.