وب سایت اولین ارتباط بین مشتری و فروشنده است. همچنین وب سایت به منزله کارت ویزیت، بهترین همکار، خلاصه ای از شرکت و ویترین محصولات شما است. بنابراین طراحی وب سایت باید به صورت ساده و به دور از پیچیدگی صورت پذیرد تا مشتری و کاربر راحت تر با آن ارتباط برقرار کند. بعضی از وب سایت ها دارای آن چنان خلاقیتی هستند که همان لحظه مشتری به آن وب سایت خو می گیرد. اینجاست که قیمت طراحی وب سایت، به چشم نمی آید و مقرون به صرفه است. بازگشت و جذب مشتری از طریق طراحی وب سایت، مقوله ای است که دیگر نیاز به آزمون و خطا ندارد. قیمت طراحی سایت برای وب سایت های مختلف تفاوت دارد و با توجه به نیاز اشخاص تفاوت دارد.
برای طراحی و برنامه نویسی سایت های فروشگاه ها و یا مصالح ساختمانی، باید از استاندارد های اصلی طراحی وب سایت و گزینه های مورد استفاده در یک سایت مناسب کارخانجات استفاده کرد، بعد از خرید هاست و دامین، نیاز به طراحی و برنامه نویسی سایت است.
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارای منوی صفحه اول است که اجازه میدهد کاربر در هر کجای سایت که باشد، با کلیک وارد صفحه اول شود. گزینه بعدی و یا امکان بعدی بخش تماس با ما است. این قسمت دارای اطلاعات تماس و فرم تماس برای متصل کردن مشتری به بخش های است. بعد از بخش تماس با ما، بخش درباره ما است که اطلاعات کلی و دقیقی از کارخانه و قدمت و روش های تولیدی و اطلاعاتی دیگر در این بخش قرار میگیرد. بعد از این بخش، نوبت به بخش مهم و خیلی مورد استفاده بخش محصولات می باشد که در زمینه تولید محصولات مشخص وجود دارد و محصولات را نسبت به نوع سایز و اندازه می تواند دسته بندی و معرفی کرد. برای هر محصول تعدادی عکس و اطلاعات متنی قرار داده میشود که کاربر و یا مشتری بتواند اطلاعات دقیق تر این محصول را مشاهده کند. کاربر باید برای استفاده خود، بهترین نوع محصول با نیاز خود انتخاب کند و بعد از گزینه محصولات؛ معمولا این گونه سایت ها می تواند گزینه دیگری هم به عنوان خدمات و یا گزینه های دیگری مثل بخش اخبار و یا معرفی نمایندگان داشته که در بخش نمایندگان با معرفی عوامل فروش در شهرهای مختلف و معرفی در این بخش این امکان را میدهد تا کاربر یا مشتری راحت تر بتواند خرید خود را انجام دهد. نزدیک ترین مسیر خرید به محل سکونت خود را انتخاب کند، برای رنگ بندی و نوع قالب نیاز به اسلایدر مناسب برای به نمایش گذاشتن اعلانات مهم و محصولات جدید و لینک دادن آن به بخش مربوط به محصول برای اطلاعات بیشتر که به صورت متنی و چند عکس دیگر وجود دارد و نوع رنگ هم بیشتر از رنگ های زرد و ترکیبی با کرم وقرمز به صورت روشن و تیره و یا رنگ های مشابه استفاده می شود. می توان از نوع رنگ بندی سربرگ ها و آرم شرکت هم الگو گرفت و بیشتر رنگ بندی با سلیقه مشتری بوده و در تمام مراحل طراحی رنگ بندی قابل تغییر می باشد.