09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

چرایی و چگونگی ایجاد یک وب سایت فروشگاهی

در دورانی هستیم که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع فناوری ها، وب سایت های مختلفی را هر روز در سرتاسر جهان شاهد هستیم. بدون شک و با توجه به آمارهای ...

در دورانی هستیم که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع فناوری ها،  وب سایت های مختلفی را هر روز در سرتاسر جهان شاهد هستیم. بدون شک و با توجه به آمارهای موجود، وب سایت فروشگاهی یکی از فراوان ترین نوع از وب سایت های موجود در جهان است. یک راه بدون واسطه که در آن مشتری می تواند، با خیال آسوده کالا و یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده و به خواسته ی خود دست پیدا کند.

یکی از عمده ترین مسائل برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، ایجاد مکانی است که به وسیله ی آن مشتری را بتوان جذب کرده و به اهداف نهایی و یا فروش کالا و خدمات رساند. چراکه بیشتر افراد امروزه قبل از تصمیم برای رفتن به خرید کالا، حتما قیمت کالای مورد نظر خود را در فضای اینترنت، جست و جو می کنند. بنابراین کسانی که دارای یک وب سایت فروشگاهی باشند، می توانند از این مزیت برخوردار گردند و در فضای رقابتی بازار خود را جلوتر از رقیبان ببینند. در این بین مشتری نیز از مزایایی برخوردار خواهد گردید. مشتری می تواند با جست و جو در فضای اینترنت اولا از خصوصیات و قیمت های محصول مربوطه آگاه گردد و ثانیا با دیدن نظرات مشتریان، تصمیم بهتری را اتخاذ نماید.

بحث دیگری که درباره فروشگاه های آنلاین و ساختن یک وب سایت برای چنین منظوری وجود دارد، آیتم هایی است که معمولا در این فروشگاه ها دیده می شود. هرچه که این آیتم ها تخصصی و بیشتر باشد، کیفیت و از طرفی قیمت طراحی سایت بیشتر خواهد شد. البته باید این نکته را مورد نظر داشت که بحث هزینه های اولیه و پشتیبانی از وب سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند از پس آن در ابتدای راه اندازی کار خود برآید. هرچند امروزه بیشتر فروشندگان حاضرند برای فروش بیشتر محصولات و دیده شدن، هزینه هایی بیشتری بپردازند؛ اما رعایت انصاف و سود کم تر می تواند بیشترین مشتری را جذب نماید.

به عنوان نکته ی که به چگونگی طراحی وب سایت فروشگاهی می پردازد هم باید عنوان کرد عمدتا تنوع محصولات در وب سایت های فروشگاهی زیاد است ولی باید از شلوغی در صفحه اول وب سایت فروشگاهی اجتناب کرد تا مخاطب احساس راحت تری داشته باشد. این موردی است که با دسته بندی خدمات و یا کالای مختلف صورت خواهد پذیرفت. به هر حال مشتریان دوست دارند که به جای رفتن در فروشگاه و مواجه شدن با تنوع زیاد محصولات، ابتدا به یک فروشگاه آنلاین بروند و تمامی اطلاعات را نسبت به کالاها و خدمات مورد نظر خود پیدا کنند. در نتیجه باید به آن ها کمک کرد و با دسته بندی محصولات و همچنین بخش هایی همانند پشتیبانی و یا سوالات متداول آن ها را راهنمایی کرد. هر چقدر که پشتیبانی قوی تر باشد، مشتری احساس امنیت و اعتماد بیشتری پیدا خواهد کرد.

30 مرداد 1396

دیدگاه های این مقاله

9 + سه =