09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

5 نکته برای طراحی یک لوگوی ماندگار

لوگو می تواند یکی از مهمترین ظواهر بصری برند شما باشد که در ذهن کاربران ماندگار خواهد بود.

لوگو می تواند یکی از مهمترین ظواهر بصری برند شما باشد که در ذهن کاربران ماندگار خواهد بود. این طرح می تواند معرف سازمان بوده و باعث برقراری ارتباط موثر با مخاطبان گردد.

رنگها، نقوش هندسی و کلمات همگی عناصری هستند که در لوگوی شما می توانند بیان کننده نکاتی باشند و به بیان دیگر توانایی سخن گفتن با مخاطبان را دارند (دلیلی که می توان اثبات کرد چرا طراحی یک لوگوی مناسب برای برند شما لازم و ضروری است).

طراحی لوگو نیازمند برنامه ریزی دقیق و تفکر بسیار است و خلق اثری که بتواند منعکس کننده کسب و کارتان و آنچه نیاز است تا برند شما در اذهان مخاطبان بماند، مهم می باشد. هر فردی ممکن است بتواند کسب و کار موفق و پر فروشی را راه اندازی کند اما به این معنی نیست که همه توانایی طراحی لوگویی زیبا و ماندگار را که بتواند سالیان دراز ذهن افراد را درگیر کرده و برایشان آشنا باشد و نشان دهنده و یادآور محصولات و خدمات آن کمپانی باشد را دارند.

کمی فکر کنید و لوگو برندهایی که به ذهنتان می رسد را روی یک کاغذ رسم کنید. چه نکاتی بیشتر در مورد این طرح ها مشهود است؟ رنگ؟ حروف؟ سادگی؟ طبق تحقیقات انجام شده در دنیا، نکاتی که این طراحی ها را از سایرین متمایز کرده و در ذهن مخاطبان ماندگار می کند را می توان به بخش هایی تقسیم بندی کرد که در ادمه برای شما شرح می دهیم.

  1. سادگی

بهترین طرح های لوگوها کلاسیک و ساده بوده و به راحتی قابل درک هستند. آنها اغلب شامل یک نشان ساده به همراه نام کمپانی می باشند. بله، به همین سادگی. تمام آنچه که از لوگو یک کمپانی بزرگ و قدیمی می توان دید.

طراحی لوگو شرکت های بزرگ دنیا را به خاطر بیاورید؛ همه آنها شامل طرحی ساده است که تمامی مردم در سراسر دنیا بتوانند آن را درک کرده، با آن ارتباط برقرار کنند و مهمتر از همه، در خاطر خود نگاه داشته و با آن شناخته شوند؛ بنابراین، مخاطبان پس از یک بار مشاهده لوگو، آن را در ذهن تجزیه و تحلیل کرده و کمپانی و محصولات آن را به خاطر خواهند سپرد. به این دلیل، طراحی یک لوگوی ماندگار، حیاتی می باشد.

علاوه بر این، لوگوهایی با طراحی ساده کاربردهای بسیار دیگری نیز خواهند داشت. استفاده از نشان های ساده ای که مخاطبان هر روزه با آن سر و کار دارند و در فعالیت های خود آن را مشاهده می کنند، می تواند همواره برند شما را به آنها یادآوری کرده و در اذهانشان حفظ کند.

اشتباهی که عمده طراحان در هنگام خلق یک لوگو و یا حتی طراحی پوستر با آن برخورد می کنند، گنجاندن اطلاعات فراوان است. برای اینکه لوگوی شما در عین سادگی هدفتان را نیز به خوبی منتقل کند، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • بیش از چهار کلمه (یا 30 حرف) در آن نگنجانید.
  • تنها از سه رنگ و یا کمتر استفاده کنید.
  • بیش از یک افکت و یا ترفند طراحی را استفاده نکنید.
  • از فونت های کوچک و ظریف استفاده کنید.
  1. چشم انداز کسب و کار خود را تعیین کنید

توجه به این نکته اهمیت دارد که لوگو شما، بخش عمده ای از جلوه های ظاهری کمپانی و محصول شما را شامل می شود. بنابراین آنچه برای خلق این اثر انجام می دهید، می بایست منحصر به فرد باشد. پیش از شروع به طراحی، در مورد معانی رنگها و اشکال هندسی و چگونگی تاثیر هرکدام از آنها بر روی مخاطبان فکر کنید. دقت کنید هدف شما برقراری ارتباط صحیح با مخاطبان است؛ بنابراین اشتباه در استفاده از رنگها، کلمات و اشکال هندسی می تواند منجر به تغییر در روند این ارتباط شود. علاوه بر این، در مورد تاثیر نهایی لوگو در پیشبرد صنعت خود نیز تفکر کنید. این لوگو در تمامی راه های ارتباطی شما با مخاطبانتان به نمایش گذاشته می شود؛ وب سایت، پوسترها، بروشورها، تبلیغات و غیره. بنابراین نیاز است پیش از طراحی وب سایت (که یکی از اولین راه های ارتباطی با دنیای دیجیتال است، لوگویی طراحی کنید که ماندگار باشد).

  • آیا لوگو شما معرفی کننده خدمات و محصولاتتان است؟
  • آیا شکل و رنگ به کار برده شده به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار می کند؟
  • آیا می تواند به تنهایی و بدون توضیحات بیان کننده هدف شما باشد؟
  1. استفاده از رنگ ها به صورت آگاهانه

به دو دلیل، رنگ ها می توانند یکی از مهمترین عناصر در طراحی یک لوگو باشند:

  • انتخاب رنگ ها می تواند مخاطبان را به ما نزدیک کرده و نکاتی را درباره برند برای آنها بازگو کند.
  • یک لوگوی خوب می تواند به صورت تک رنگ و یا با استفاده از چندین رنگ مرتبط بیان کننده هدف باشد.

برای حفظ سادگی لوگو، از رنگ های ساده، کمتر از سه رنگ، استفاده کنید. سبک طراحی لوگو پلاتر مناسب است. در این سبک، برای طراحی لوگو، از رنگ های روشن تر استفاده می کنند. استفاده از رنگ های تیره و رنگ های هشدار برای طراحی لوگو راحت تر است اما می تواند اندکی گیج کننده باشد. آنچه در هنگام طراحی جلد کتاب نیز مورد استفاده بوده و پیشنهاد افراد استفاده از رنگ های روشن و ساده تر، برای ماندگار شدن می باشد. شما می بایست طراحی را خلق کنید که سالیان دراز به عنوان معرفی کار شده استفاده شده و استفاده از عناصر زیاد و یا رنگ های گوناگون می تواند برای زمان معینی قابل استفاده باشد و تاریخ انقضا داشته باشد.

29 آبان 1396

دیدگاه های این مقاله

4 − سه =