میزان سود شما بستگی به تعداد مشتریانی که کسب و کار شما با آنها سر و کار دارد بستگی خواهد داشت. اما مردم اغلب خدمات و محصولات را از تجارت هایی با کیفیت پایین خریداری نمی کنند بنابراین، قبل از اینکه به یافتن مشتریان بالقوه فکر کنید، تمرکز خود را بر روی کیفیت آنچه ارائه می دهید و بهبود سیستم خدمات رسانی خود بگذارید؛ با بهبود این خدمات و در اختیار داشتن پیشنهادات مناسبی برای بازاریابی، می توان به نوعی از مارکتنیگ در قرن حاضر بیشترین تاثیر را در دنیا دارد روی آورد؛ دیجیتال مارکتینگ.
افراد بسیاری پس از شروع یک کسب و کار از کمبود مشتریان رنج برده و اعتراض می کنند؛ دلیل این امر، عملکرد نامناسب مدیران بازاریابی و کارآفرینانی است که مهارت کافی برای یافتن مشتریان و و یا ابقا آنها را ندارند.
در اینجا قصد داریم نحوه استفاده از دیجیتال مارکتنیگ توسط کارآفرینان را بیان کنیم:
-
اولین دسته بندی مربوط به افرادی است که حقیقتا به بازاریابی اعتقادی ندارد.
این افراد به مارکتنیگ اعتقادی نداشته و درکی از دلیل نیاز به آن ندارند. این تجار، اعتقاد دارند که خودشان توانایی به دست آوردن همه چیز را به تنهایی دارند. به هوشمندی ایده های خود اعتقاد داشته و در نتیجه این عقاید مانع به کارگیری علم روز خواهد شد.
اما چرا این کارآفرینان به دیجیتال مارکتنیگ اعتقادی ندارد؟
ساده است؛ آنها درکی از چگونگی عملکرد بازاریابان در شرکت خود نداشته و به آنها گوش نمی دهند؛ در واقع آنها با عدم شناخت ظرفیت های بازاریابی روز در نیروهای به خدمت گرفته شده خود، روش های سنتی و قدیمی را تا آنجایی ادامه می دهند که شرکت خود را در بحران قرار داده و سپس برای حل این بحران، به تمامی راهکارهای مورد نیاز برای فرار از این شرایط روی آورده و اینچنین به سمت بازاریابی دیجیتال حرکت می کنند. بنابراین دقت کنید، پیش از اینکه کسب و کار خود را رو به افول دیده و در معرض خطر قرار دهید، روش های نوین را امتحان کنید.
-
کارآفرینان دسته دوم کسانی هستند که مرحله اول را پیشت سر گذاشته و حالا دیجیتال مارکتنیگ را نیاز خود می دانند.
در این مرحله، این تجار و کارآفرینان انتظار معجزه ای بزرگ از دیجیتال مارکتنیگ برای نجات کسب و کار خود از بحران را دارند. هر ریال خرج شده در بازاریابی برای آنها می بایست به سرعت تبدیل به میلیون ها تومان پول شود و مشتریان باید پشت درهای شرکت صف های طویل بسته و به سمت برند آنها سرازیر شوند. با این انتظارات غیر معقول، کارآفرینان در این مرحله از یک ابزار استفاده کرده و سپس به سمت ابزار دیجیتال مارکتنیگ بعدی می روند و به این ترتیب هزینه زیادی را به هدر می دهند و مجددا به دسته اول و عدم اعتقاد به بازاریابی دیجیتال باز می گردند.
چرا این اتفاق رخ می دهد؟
تنها یک جواب وجود دارد، بازاریابی می بایست سیستماتیک و برنامه ریزی شده پیش برود. تنها طراحی وب سایت ، ساختن حساب های شخصی در شبکه های اجتماعی متعدد، صرف هزینه های گوناگون برای ساخت ویدئوهای گوناگون و تصاویر پر هزینه و این چنین کارهایی به معنای پیشرفت شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیست. راه آسان و کاربردی، ارتباط با آژانس های دیجیتال مارکتینگ خبره است که دانش فراوانی برای مرتبط کردن مشتریان با شما خواهد بود. این آژانس ها، پیشنهادات و کارهای گوناگونی برای شما انجام می دهند. طراحی سایت فروشگاهی برای شما و استفاده از ظرفیت های گوناگون آن، یکی از اولین قدم هایی است که آنها برای بهبود وضعیت کسب و کار شما طی خواهند کرد.
در حال حاضر، بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ، هدف خود را بر روی ایجاد بهترین شرایط برای به دست آوردن مشتریان و رشد کسب و کار شما در بستر دیجیتال قرار داده اند. بنابراین، یافتن بهترین آژانس ها و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ که بتواند در زمان نسبتا کوتاه و با هزینه های معقول، بهترین نتیجه را برای شما و کسب و کارتان فراهم آورد، مهمترین کار برای شروع بازاریابی به صورت دیجیتال است. این شرکت ها با استفاده از افراد خبره و با تجربه، مسیر شما را کوتاه تر کرده و اطمینان خاطر بیشتری را برایتان فراهم می آورند. ممکن است قیمت طراحی سایت و یا قیمت ارائه شده برای خدمات مربوط به تبلیغات دیجیتال برای شما بالاتر از هزینه هایی باشد که برای بازاریابی خود در نظر گرفته اید، اما به خاطر داشته باشید، در صورت انتخاب صحیح و اطمینان از عملکرد این آژانس ها، هزینه شما پس از زمان کوتاهی با درصد بالاتری به صندوق شما بر میگردد.