فرض کنید نامه ای با محتوای بسیار قوی نوشته اید که می تواند شراکت بسیار مناسبی برای شما به همراه داشته و سود مالی مناسبی ایجاد کند. اما، آیا مشترکان شما از محتویات درون این ایمیل مطلع هستند؟ فرض کنید ایمیلی را باز کرده و لیستی بی پایان از پیشنهادات توسعه بازار در آن مشاهده می کنید، شاید در ابتدای امر مشاهده این ایمیل جذاب باشد، اما پس از مدتی، برای دریافت کننده عادی شده و تبدیل به اسپم برایشان خواهد شد.
بدیهی است که تمایل ندارید چنین اتفاقی برای محتوای تولید شده و ایمیل های شما رخ دهد. بنابراین می بایست زمان و انرژی خود را برای تولید عناوین مناسب ایمیل ها صرف کنید. ترغیب مخاطب به ادامه خواندن پیام شما و همراهی با ایده و نظری که در آن مطلب دنبال می کنید، کاملا وابسته به اولین کلمه ای است که در محتوای شما مشاهده می کند؛ عنوان.
ما در این مقاله سعی داریم، با استفاده از آمارهای به دست آمده از جذاب ترین عناوین ایمیل ها که توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه شده است، نکاتی را برای نیل به این هدف برای شما ارائه کنیم.
-
سوال
محتوایی که برای عناوین ایمیل آماده شده و دربردارنده سوالاتی می باشد، کاملا مستقیم و سودمند می باشد و خواننده را ترغیب به باز کردن ایمیل و اطلاع از محتوای درون آن می کند. بنابراین، اینگونه عناوین می بایست بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال: «چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟»
-
ارائه پیشنهادات
آیا می خواهید با هزینه کم به دور دنیا سفر کنید؟ آیا می خواهید در بهترین رستوران گردان شهر غذا بخورید؟ آیا می خواهید لیست شرکتهای طراحی سایت در تهران را یک جا ببینید؟
اگر کسب و کار شما مربوط به خرید و فروش محصولات است، بنابراین بهترین راه برای جلب توجه مشترکان سرویس ایمیلتان، استفاده از این نوع از عناوین پیشنهادی است. با پیشنهاد محصولات و خدمات خود در عنوان ایمیل، بدنه اصلی محتوای شما برای مخاطبان جذاب تر شده، بنابراین آنها را به خواندن متن ایمیل ترغیب می کند.
-
عدم اغراق
ایمیل هایی که محتوای ضعیف داشته اما عناوین آنها با اغراق بسیاری نوشته شده است، شانس زیادی برای باز شدن نداشته و به احتمال زیاد اسپم خواهند شد زیرا افراد مختلف همگی تجربه مواجه با این عناوین و عدم تطابق آن با محتوای داخل ایمیل را دارند. بنابراین، تلاش بسیار برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب می تواند نتیجه منفی و عکس داشته باشد.
-
زمان بندی مناسب
برای بدست آوردن بالاترین بازخورد از ایمیل ها نیاز است عناوین و زمان ارسال آنها با هم منطبق باشند. تصور کنید یک بعدازظهر پاییزی، پس از اتمام زمان کاری، قصد رفتن به گردش را دارید، ناگهان ایمیلی برای شما می رسد با عنوان «بهترین نوشیدنی گرم را با ما تجربه کنید». قطعا نظر شما به خواندن محتوای این ایمیل جلب خواهد شد. بنابراین، زمان مناسب ارسال را می بایست برطبق موضوع ایمیل خود انتخاب کنید.
-
استفاده از زبان روان و ساده
بدیهی است از میان صدها و هزاران عنوان تولید شده برای ایمیل ها، نظر شما به ساده ترین و واضح ترین آنها جلب خواهد شد. از کلمات و جملات پیچیده استفاده نکرده و سعی کنید آن را کوتاه، ساده و جذاب حفظ کنید.
-
ایجاد احساس نیاز در خواننده
احساس نیاز فوری، آنچیزی است که مشترکین سرویس ایمیلی شما را بر روی پیام شما متوقف می کند؛ عباراتی مانند «فقط امروز»، «24 ساعت بعد»، « … از دست ندهید» و غیره، احساسی را در آنها ایجاد می کند مبنی بر اینکه در صورت عدم باز کردن فوری پیام، شانس دریافت خدماتی رایگان، ارزان تر و یا بهتر را از آنها خواهد گرفت. اما این تنها اصل روانشناختی نیست که منجر به بازخورد مثبت افراد و افزایش نرخ بازشدن ایمیل شما خواهد شد.
-
اعداد
به خاطر داشته باشید که به کار بردن اعداد و مشخص کردن محدوده محتوای ارائه شده (مانند عنوان این مقاله)، نظر افراد را جلب می کند. بنابراین آنها می دانند چه میزان باید مطالعه کنند، چه قدر می بایست هزینه کنند و یا چه مدت زمانی برای انجام یک کار نیاز است. پس با بررسی این فاکتورها، شروع به مطالعه خواهند کرد. برای مثال، عنوانهای «10 نکته برای دستیابی به بهترین طراحی سایت فروشگاهی » و یا «20 گام تا طراحی پوستر حرفه ای»، حجم مطالبی که پیش روی خواننده خواهد بود را مشخص کرده و منجر به تاثیر مناسب بر ذهن مخاطبان و تصمیم بر مشاهده محتوای ایمیل خواهد شد.