دنیای مجازی می بایست با استفاده از تصاویر باورپذیر کاربران را به سمت خود جذب کند. استفاده از تصاویر و عکس های کودکان یا کلیپ آرت ها نمی تواند این کارایی را داشته باشد. اما هنوز وب سایت هایی هستند که از عکسهای موجود در آرشیو خود به میزان زیادی استفاده کرده که نمی توانند حس خوبی را به خواننده منتقل کنند؛ این یک مشکل اساسی است.
برای برقراری ارتباط مناسب با خواننده و القای حسی که نشان دهنده حقیقی بودن شما باشد، می بایست از عکس ها و تصاویر واقعی و باورپذیر استفاده کنید تا کاربران هنگام استفاده از وب سایت احساساتشان درگیر شده و با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند. این تصاویر می بایست واقعی به نظر برسند. در این مقاله، الگوهایی برای به اشتراک گذاری و استفاده از این روش برای تاثیر گذاری بهتر بر روی مخاطبان را بیان می کنیم.
یک تصویر باورپذیر چه ویژگی هایی دارد؟
یک تصویر خوب و مناسب، بخش مهمی است که مخاطبان از طریق آن با طرح وب سایت شما ارتباط برقرار خواهند کرد. بسیاری از طراحان، به منابع گوناگونی از تصایر برای طراحی سایت شرکتی و یا نرم افزارهای مختلف اعتماد کرده و از آنها استفاده می کنند اما همه تصاویر نمی توانند برای جلب توجه مخاطبان استفاده شوند. استفاده از تصاویری که برای برند شما باورپذیر باشد یا بتواند پیامتان را به خوبی به مخاطبان متقل کند، می تواند تفاتی شگرفت در جلب نظر مخاطبان داشته باشد.
یک تصویر باورپذیر می بایست حقیقی بوده و به طور مستقیم پیام شما را به مخاطبان انتقال دهد. این تصویر می تواند به شکل یک عکس (سفارشی یا استوک)، ویدئو و یا تصویرسازی باشد. باورپذیر بودن همیشه به معنای واقعی بودن نیست؛ یک تصویر کارتونی سفاشی نیز می تواند باورپذیر بودن را به مخاطب القا کند.
تصاویر باورپذیر با شخصیت مخاطب و کاربر شما تناسب خواهد داشت. ایجاد این ارتباط به این دلیل است که مخاطب می تواند خود را در آینه تصاویر وب سایت و داستان کلی که وب سایت برای او بیان می کند مشاهده کند. این تصاویر واقعی به نظر می رسند. آنها احساسات و واکنش های مخاطبان را ترغیب می کند و از دیدگاهی دیگر، تصاویر باورپذیر نشان دهنده زندگی واقعی بوده و صحنه پردازی نیستند.
تصاویر را چگونه بیابید؟
گفتن این مطلب که شما نیاز به استفاده از تصاویر باورپذیر در پروژه های طراحی سایت تهران دارید، ساده است؛ اما حقیقتا انجام این کار دشوار است.
روش های زیادی برای برقراری ارتباط چشمی با کاربران وجود دارد. اگر یک عکاس خوب در دستگاه کار خود داشته باشید یا بتوانید با موسسات عکاسی و یا سرویس های ارائه دهنده خدمات ساخت ویدئو و عکس ارتباط بگیرید، انجام این کار ساده تر نیز خواهد شد. تصاویر سفاشی برای ایجاد باورپذیری در مخاطبان بهترین گزینه هستند.
اما اگر اطمینان ندارید که عکس ها یا ویدئوهای مناسب را چگونه انتخاب کنید، در ادامه برای شما به برخی از نکات برای شروع انتخاب عکس ها اشاره کرده ایم:
- برای صفحه ارتباط با ما، از عکس کارمندان خود استفاده کنید. استفاده از عکس های گروهی و یا تکی مربوط به کارکنان، بهترین گزینه برای این بخش می باشد. با این روش، نه تنها به اعضای تیم خود اجازه داده اید تا ویژگی های شخصی خود را بازگو کنند، بلکه این اطمینان را به مخاطبان داده اید که در ورای وب سایت شما، افرادی حقیقی فعالیت می کنند.
- اگر محیط داخلی شرکت شما زیبا و مرتب است، می توانید از نحوه کار و فعالیت کارمندان و محیط فعالیت آنها عکس هایی را تهیه کرده و در وب سایت خود نمایش دهید. اگر غیر از این بوده و محیط شرکت شما خیلی تاثیرگذار نیست، می توانید از سایر نقاط یا مکان هایی که با کسب و کار شما در ارتباط است و یا نشانه های مرتبط شغلی خود استفاده کنید.
- تصویر محصولات معمولا با ارزش می باشند و تنها برای مقاصد فروش آنلاین کاربرد ندارند. از تصاویر و عکس های مربوط به کاربری مشتریان از محصولات یا خدماتتان بعنوان بخشی از طراحی صفحه اصلی خود استفاده کنید؛ مثلا بخشی از منزل یک مشتری که مزین به محصول شما شده است. تصاویری از محصولاتتان که در استودیو و آتلیه به صورت حرفه ای تهیه شده است را برای صفحات فروش نگاه دارید.
- از قدرت نفوذ بهترین مشتریانتان و تصاویر ارسالی آنها برای استفاده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و جلب نظر سایر مخاطبان استفاده کنید.
فارغ از اینکه خودتان شخصا تصمیم بر عکاسی از محصولاتتان را داشته و یا نیاز به استخدام یک عکاس را داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که داستانی که تصاویر شما می بایست بیان کند را به طور کامل در ذهن پرورانده و از آن اطمینان دارید. هنگامی که به برند خود و پیامی که قصد انتقال آن را دارد فکر می کنید، چه تصاویری در ذهن شما نقش خواهد بست؟ تصاویر باورپذیر کار خود را به خوبی انجام داده و با پیام شما کاملا منطبق خواهد بود.
استفاده از تصاویر آرشیوی را به عنوان یک گزینه در دستور کار قرار دهید
برای برخی از افراد، عکاسی و یا ساخت ویدئوهای سفاشی، بعنوان یک گزینه مطرح نیست؛ زیرا زمان و یا بودجه محدودی برای این کار دارند. مکان های بسیاری وجود دارند که می توانید از طریق آنها تصاویر استوک یا آرشیوی مناسبی را بیابید که بتواند باورپذیری را به مخاطبانتان منتقل کند. اما دقت کنید، از تصاویر کلیشه ای دوری کنید؛ تصاویری مانند افرادی شاد و خوشحال که کیف های اداری در دست گرفته و نشان دهنده موفقیت در کار و زمینه کاری خود هستند.
در ادامه، نحوه یافتن تصاویر استوک مناسب را برای شما بیان می کنیم:
- به دنبال چشم اندازهایی باشید که نشان دهنده عملکردی خاص هستند.
- از انتخاب تصاویر افرادی که حامل نشان ها و یا در حال رسم جداول خاصی هستند بپرهیزید.
- به دنبال یافتن احساسات مرتبط باشید. اگر تصاویر نشان دهنده افرادی است که در حال انجام کاری سرگرم کننده هستند، می بایست لبخند بر لب داشته باشند و یا اگر با چالشی فیزیکی دست و پنجه نرم می کنند، حالات صورت آنها باید نشان دهنده این کار باشد.
- از تصاویری که المان های زیادی را در یک مسیر غیر طبیعی ترسیم کرده است استفاده نکنید.
نتیجه گیری
بخشی از انتخاب تصاویر باورپذیر به این فلسفه باز میگردد که: هنگامی که تصویر را می بینید باید با آن ارتباط برقرار کنید. اگر دیدگاه خوبی داشته باشید، می توانید تصاویر خوبی را از دنیای اطراف ایجاد کنید.
اما همه طراحان، این دید خوب را برای انتخاب و یا سفارش تصاویر ندارند؛ خواه در حال طراحی وب سایت بوده و یا طراحی پوستر به آنها سپرده شده باشد. بنابراین، اگر اطلاعات و یا ایده مناسب ندارید، از نقطه نظر سایرین برای انتخاب و یا سفارش عکس ها استفاده کنید. با همکاران و یا سایر متخصصان این امر درباره احساسی که یک تصویر به آنها می دهد بحث و تبادل نظر کنید. اگر پاسخ آنها به سوالات شما مبنی بر احساس ایجاد شده از دیدن تصویر انتخابیتان، با اهداف وب سایت شما یکسان نبود، دوباره تلاش کنید.