09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

ساخت برند با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین استراتژی هایی که یک شرکت می بایست اتخاذ کند، شناخت برند است.

یکی از مهمترین استراتژی هایی که یک شرکت می بایست اتخاذ کند، شناخت برند است.

در دنیای امروز، مردم به جای تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو، به سراغ شبکه های اجتماعی و دنیای اینترنت رفته و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا تهیه می کنند. مطابق با تحقیقات انجام شده، نیمی از مردم روز خود را با مشاهده ابزارهای تلفن همراه شروع کرده و به پایان رسانده و میانگین 140 مرتبه در روز به صفحه موبایل می نگرند. شبکه های اجتماعی، فروم ها، بلاگ ها، تمامی اینها را شبکه اجتماعی می نامند. مخاطب هدف شما بدون مشاهده شما در شبکه های آنلاین، نمیتواند ایده ای درباره نحوه کار شما و بازخورد آن در دنیای آنلاین داشته باشد.

تمامی کسب و کارها نیازمند جریان مشتریان است و شبکه های اجتماعی منبع بزرگی از ترافیک را ایجاد کرده و می توان از طریق این مدیاهای بسیار مهم، تعداد بسیار وسیعی از مشتریان بالقوه را جذب کرد. به این علت است که بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی بخشی یک برند بسیار مهم می باشد.

بازاریابی از طریق شبک های اجتماعی چطور بر روی برند شما تاثیر خواهد گذاشت؟

  • از طریق گسترش اطلاعات می توان جذب مشتری کرد.
  • نتایج جریان مشتریان منجر به افزایش فروش و رشد آگاهی نسبت به برند می شود.
  • افزایش ترافیک بر روی منبع اینترنت
  • ارتباطات آسان با مشتریان و پشتیبانی ثابت آنلاین
  • ایجاد نگرش مثبت مخاطبین نسبت به شرکت و خدمات یا محصولات، به همراه یکسان سازی طرفداران برند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی به مدیریت محبوبیت برند کمک خواهد کرد.

همانطور که می دانید، شبکه های اجتماعی بستری برای کاربران هستند که از آن برای بیان عقاید خود استفاده کنند بنابراین با استفاده از این پتانسیل نه تنها می توان توجه این افراد را با طراحی سایت شرکتی و یا ایجاد حساب کاربری به یک شخص خاص در یک شرکت جلب کرد بلکه می توان برند را نیز در آن مطرح کرد. دارندگان کسب و کارها و یا پشتیبانان حرفه ای ممکن است از طریق تاثیر بر عقاید کاربران، برند خود را معرفی کرده و بر روی آن موثر باشند. تاثیرات مثبت و کاهش میزان منفی نگری نسبت به برند می تواند در ایجاد تصویری مناسب از برند کمک کننده باشد. می توان توسط طراحی پوستر های مربوط به مناسبات و عقاید مختلف با تلفیق و به کاربری جزئیات برند خود به طور غیر مستقیم، بر ذهن بیننده و مخاطب و ترغیب آن به دریافت اطلاعات درباره کمپانی خود اطلاعات کسب کرد.

مراحل مورد نیاز برای بازاریابی شبکه های اجتماعی:

  1. شناخت مخاطبان هدف: سعی نکنید همه را ترغیب کنید. در ابتدا نیاز دارید گروهی را بر روی شبکه اجتماعی مورد نظر خود ایجاد کرده، سپس تبلیغاتی را برای آن در سایر شبکه های اجتماعی انجام داده، کسانی را که نیاز به خدمات شما دارند جذب کرده و سپس فعالیت خود را در شبکه اجتماعی مذکور گسترش دهید.
  2. به محتوا توجه کنید: توجه به این نکته تاثیر اساسی در بهبود شبکه های اجتماعی دارد.
  3. به طور مداوم و ثابت به روز رسانی کنید: این روش یکی از مناسب ترین راهکارها برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی ست.
  4. تصاویر موجود در شبکه های اجتماعی می بایست ثابت باشد: تصویر پروفایل یکی از مهمترین تصاویری است که به طور مکرر توسط مخاطبان رویت می شود. اما معمولا به این وجه از شبکه های اجتماعی توجهی نمی شود. تمامی المان ها شامل بک گراند، تصاویر، و متون می بایست به طور ثابت نشان دهنده تصویر برند باشد.

اما اگر محصولات یا خدمات به طور تخصصی برای B2B تخصص یافته باشد چگونه است؟ معنای این جمله آن است که شما نیاز به خلاقیت بیشتر داشته و روش های غیر استاندارد برای توسعه محتوا و بهبود استراتژی ها عملکرد نخواهد داشت. بعلاوه، همکاری با سایر شرکت های، مثلا شرکت های طراحی سایت در تهران ، از لحاظ مالی و قانونی به صرفه خواهد بود. البته همکاری های بزرگ نیازمند صرف زمان بسیار بوده اما فواید و مزایای این همفکری ها نیز بسیار زیاد است.

16 دی 1399

دیدگاه های این مقاله

6 + چهارده =