بهترین طرح ها هیچگاه کهنه و قدیمی نشده و خارج از سبک و سیاق زمان خود قرار نخواهند گرفت. این طرح های کلاسیک اغلب تئوری های عمیقی در طراحی خود داشته و نکات مشخصی را پشتوانه خود دارند که به آنها کمک می کند که در طول زمان نو و جدید بمانند. برخی از این برندها مانند نایک و کوکاکولا، ویژگی های متعددی در رنگ، لوگو و سایر بخش های مربوط به طراحی خود دارند که آنها را در طول ده ها سال کاملا همگام با تغییراتی رخ داده، سرپا و قابل رقابت با سایرین نگه داشته است.
خوشبختانه این مفهوم ماندگاری و بدون تاریخ انقضا بودن چیزی است که شما می توانید برای تمامی پروژه های خود از آن بهره مند شوید. شاید توانید مانند بسیاری از برندهای برتری که از ایده های نخبگان در طراحی خود استفاده کرده اند به شناخت بصری برسید اما می توانید مفاهیم زیبایی شناسی را به گونه ای به کار ببرید که طرح شما برای سالیان سال زنده و قابل استفاده باشد. در این مقاله به بیان نکاتی برای دستیابی به این ایده آل می پردازیم.
-
تمرکز خود را معطوف به محتوای مناسب کنید
ایجاد یک محتوای مناسب و قابل خواندن از رعایت استاندارهای نوشتاری شروع شده و به استفاده از تصاویر مناسب و همسو با متن ایجاد شده و شفافیت در ارسال پیام به مخاطب ختم خواهد شد. با اینکه نکات و مطالب بسیاری در مورد نحوه ایجاد یک محتوای خوب و مناسب وجود دارد، اما بهترین کار رعایت سادگی و خوانا و روان بودن متن است که کلید ایجاد محتوای مناسب است. این خوانا بودن علاوه بر نحوه نوشتار به ظواهر امر نیز اشاره دارد.
- تایپوگرافی می بایست قابل خواندن بوده و اندازه مناسبی داشته باشد تا مخاطب را برای مرور آنچه نوشته شده به زحمت نیاندازد.
- تصاویر می بایست کیفیت بالا و رزولوشن مناسب داشته و فهم آن ساده باشد. همانطور که تایپوگرافی می بایست خوانا باشد، تمام انواع المان های بصری استفاده شده نیز می بایست به خوبی قابل مشاهده باشند. از خود بپرسید آیا کاربر آنچه که تصویر به دنبالش است را درک کرده و استفاده از این تصویر با اهداف شما همخوانی دارد؟
- طرح شما باید از ظاهر خوبی برخوردار باشد اما در عین حال باید پیامی را واضح و روشن و معنادار بیان کند. تصاویر، متون و فعالیت کاربران می بایست تجربه ای را ایجاد کند که کاربران از طریق آن به درک محتوای شده رسیده و خود را بخشی از طرح شما احساس کرده و اینگیجمنت را افزایش دهند. اگر بخش های مختلف با هم هماهنگی نداشته باشند، حتی یک طرح بسیار زیبا نیز با شکست مواجه خواهد شد.
-
تعامل را وارد طراح خود کنید
هنگامی که در طراحی وب سایت خود تمامی المان های بصری را میگنجانید، کاربران تمایل زیادی به ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با طرح شما خواهند داشت. به بیان دگیر، می بایست تجربه مجازی بصری مناسبی را برای کاربر ایجاد کنید. حتی تعامل های بسیار کوچک نیز طرح شما را حقیقی تر کرده و به پروژه شما روح و شخصیت می بخشد.
هنگامی که در مورد المان های تعاملی طرح خود فکر میکنید، به خاطر داشته باشید که شما می بایست طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به گونه ای انجام دهید که برای کاربر قابل استفاده و مفید باشد. ایجاد تعامل به این معنی است که شما چطور و از چه طریق داستانی را بیان کرده تا مخاطب را جذب کنید؛ به بیان دیگر نویگیشن هوشمندانه و فکر شده ای در این بخش دخیل است که از الگویی استفاده می کند تا کاربر را در طول طرح شما به حرکت درآورده و علاوه بر برطرف کردن نیاز وی، رضایت را نیز القا کند.
بنابراین می بایست هدفی را برای تعامل بصری خود در نظر گرفته و آن را تا حد امکان ساده کنید و اطمینان حاصل کنید که این سادگی برای ایجاد بیشترین تاثیر بر روی مخاطبتان با برنامه ریزیهای مربوط به محتوا همگام شده است.
-
ایجاد مقیاس بصری
هر وب سایت نیازمند سلسله مراتبی از المان هاست؛ آیتم های بزرگ، متوسط و کوچک. هرکدام از این المان ها نیازمند جایگاهی در طرح به همراه فضاهای زیادی هستند که آن را از سایر بخش های نمایش بصری متمایز کند.
مقیاس بصری مناسب راهی را ایجاد می کند که از طریق آن می توان با نسبت مناسبی طراحی را انجام داده و المان را در جایگاه مناسب قرار داد؛ این المان ها انواع و اندازه های گوناگون را شامل می شوند. بنابراین، با انجام این کار همه چیز به نظر به صورت کاملا معقول در جای مناسب خود قرار خواهد گرفت. با انجام این فرآیند قیمت طراحی سایت شما به صورت طبیعی افزایش خواهد یافت. مقیاس مناسب جریانی را در الگوی طرح شما ایجاد خواهد کرد که شناخت آن برای کاربران آسان تر خواهد بود.