هنگامی که یک کمپین بازاریابی آنلاین را برای مشتریانمان ترتیب می دهیم، اولین سوال ما درباره شبکه های اجتماعی، نحوه فعالیت آنها و چگونگی کمک کردنشان به بهبود وضع کسب و کار ما است. از آنجاکه شبکه های اجتماعی گوناگونی وجود دارد که هرکدام از آنها اهداف طبقه بندی شده مختلفی را در گروه های متنوع دنبال می کنند، گاهی مشتریان سردرگم شده و اولین واکنش آنها اجتناب از تعدادی از این شبکه ها می باشد. به همین علت است که ما تصمیم گرفتیم تا مزیتهای اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی را در این مقاله برای شما بیان کنیم.
عمده کارآفرینان آنلاین، در زمان ما به شبکه های اجتماعی بعنوان یک مساله بسیار بزرگ نگاه کرده و دلیل منطقی نیز برای آن دارند. در همه بسترهای شبکه های اجتماعی، شما می توانید به سرعت با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده حمایت فرد به فرد بهتر و مناسب تری را برای آنها ایجاد کنید که در رقابت شما با سایر رقبای کاری تان تاثیر بسیاری خواهد داشت. بنابراین علاوه بر طراحی سایت در تهران ، می بایست از یک بستر مناسب سوشال مدیا نیز برای تبلیغات کار خود بهره مند شوید.
نرخ تبدیل بالاتر
شبکه های اجتماعی می توانند در افزایش نرخ تبدیل شما در بسیاری از جهات کمک کننده باشند. بزرگترین نکته مثبت این شبکه ها عنصر ارتباط با افراد به صورت کاملا نزدیک است. شبکه های اجتماعی جایی هستید که برندها و شرکت ها می توانند در آن مانند سایر افراد عادی عملکرد داشته باشند. اهمیت این مساله در آن است که مردم کسب و کارهایی که با آنها ارتباط تنگاتنگ داشته و مانند خودشان رفتار می کنند را دوست داشته و راحت تر با محصولاتشان ارتباط برقرار میکنند. در این شبکه ها برای مثال اطلاع رسانی رویدادهای شما بیشتر از طراحی پوستر و درج آن در نقاط مختلف شبکه های اجتماعی پاسخگو خواهد بود. به سادگی با ساخت یک حساب شخصی در شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط تنگاتنگ با مخاطبان می توانید نرخ تبدیل کسب و کار خود را بهبود بخشیده و ترافیک بالایی را برای خود ایجاد کنید.
کاهش هزینه های بازاریابی
مطابق با آخرین تحقیقات، 84% بازاریابان به این نتیجه رسیده اند که صرف 6 ساعت بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای افزایش چشمگیر ترافیک بسیار مناسب و کافی است. به بیان دیگر، اگر شما تنها یک ساعت در روز را بر روی استراتژی های از پیش تدوین شده سوشال مدیا خود صرف کرده و اطلاعات شغلی خود را به اشتراک گذاشته و با افراد ارتباط موثر برقرار کنید می توانید ترافیک خود را در مدت زمان کوتاهی بطور اساسی افزایش دهید. انجام این کار به مخاطبان شما این پیام را می دهد که شما به طور مداوم در دسترس بوده و ارتباط خود را با آنها حفظ کرده در کنارشان هستید. انجام این کار، حتی از انجام تبلیغات هزینه دار در سایر صفحات پر بازدید نیز تاثیرات بهتری خواهد داشت.
تجربیات بهتر مشتری
شبکه های اجتماعی می توانند برای هر هدفی که در ذهنتان است مورد استفاده قرار بگیرد اما مهمترین هدف این مدیاها این است که بعنوان کانالهای ارتباطی مانند ایمیل یا تماس تلفنی مورد استفاده می شوند. هر ارتباطی که شما در شبکه های اجتماعی دارید فرصتی برای به نمایش گذاشتن عمومی سطح خدمات خود برای مشتریان است. برای مثال، اگر یک مشتری از خدمات شما در یک شبکه اجتماعی شکایت کند، شما می توانید به سرعت به کامنت آن فرد پاسخ داده و با پذیرش اشتباه و عذرخواهی و تلاش برای برطرف کردن مشکل پیش آمده نظر مساعد او و سایرین را جلب کنید. این یک تجربه شخصی است که به مشتریان اجازه می دهد تا از میزان اهمیت آنها برای شما مطلع شوند.
معرفی برند
هر فرصتی برای افزایش در دسترس بودن شما به صورت آنلاین می بایست اولویت اول شما در استراتژی آنلاین شما باشد. بسترهای سوشال مدیا کانالهای THE هستند که به برند شما امکان بیان خود را داده و بعنوان صدای برندتان محسوب می شوند. این کار به مشتریان کنونی و آینده شما این احساس را می دهند که شما نسبت به سایر رقبایتان بیشتر در دسترس بوده و حس نزدیکی را در مشتریانی که در آینده قصد استفاده از خدماتتان را دارند ایجاد خواهد کرد.
بهبود دیدگاه مشتریان
شبکه های اجتماعی فرصت بزرگی به شما می دهد تا علایق مشتریانتان و نوع رفتار آنها را بسنجید. برای مثال، هنگامی که کامنتها و نظرات ارائه شده از سوی مشتریان را مورد بررسی قرار می دهید، می توانید آنچه که افراد در مورد کسب و کار شما احساس می کنند را متوجه شوید. شما می توانید از این طریق تبدیل ها را براساس تبلیغات گوناگون پست شده در شبکه های اجتماعی گوناگون تخمین زده و در نهایت به نتیجه منطقی برای تغییرات مورد نیاز خود برسید و آن را در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود نیز دخیل کنید تا به بهترین نحو فروش خود را به انجام برسانید.