ایمیل مارکتینگ یک راه سخت و پر تلاش در دیجیتال مارکتینگ است. مانند تمامی مسیرها در دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ نیز راهی برای افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان شما است. پس لازم است با ایده های ایمیل مارکتینگ آشنا شوید.
بازاریابان دیجیتال، قدرت ایمیل مارکتینگ را برای به نتیجه رسیدن با کمترین هزینه بیش از سایر کانالها می دانند. اما بیشتر آنها این کار را سخت می دانند. در طول زمان کمپین ها فلت شده، محتوای تولیدی توسط آنها کیفیت خود را از دست داده و کارایی ایمیل آنها کم می شود. برای جلوگیری از اشتباهات ایمیل مارکتینگ، شما می بایست کاملا خلاق و نوآور بوده و با علم روز دیجیتال مارکتینگ و نکات مورد نیاز برای بازاریابی ایمیلی آشنا باشید. در این مقاله، نکاتی برای برای الهام گرفتن و ایده گرفتن در کمپین های بعدی ایمیل مارکتینگ شما پیشنهاد می دهیم.
6 ایده مهم از ایده های ایمیل مارکتینگ
-
عنوان شفاف
استفاده از عنوان شفاف و جذاب می تواند بسیار موثر باشد. عناوین حرفه ای، منحصر به فرد، گاها با استفاده از افعال و جملات تقریبا بلندی که بخشی از لایف استایل را شامل می شوند. نوار عنوان بسیار قدرتمند بوده و می تواند اطلاعات بسیار شفافی به افراد دریافت کننده ایمیل ارائه دهد و منجر به افزایش نرخ باز شدن ایمیل شود.
-
شخصی سازی
ایمیل هایی که به درستی دسته بندی شده و شخصی سازی شده اند نرخ باز شدن بالاتری نسبت به ایمیل هایی دارند که هدفمند نبوده و برای اهداف خاصی ارسال نشده اند. برای مثال، هنگامی که شما درباره طراحی سایت ایمیل ارسال می کنید، چنانچه لیست ایمیل خود را برای این موضوع شخصی سازی کرده و هدفی که از ارسال این ایمیل ها دارید را مشخص کنید، این لیست دسته بندی شده در نوار ایمیل نمایش داده شده برای کاربران و دریافت کنندگان بهتر نشان داده شده و اطلاعات مربوط به محتوای شما را برای آنها شفاف تر می کند.
-
محتوای ویدئویی
گنجاندن محتوای ویدئویی در ایمیل هایتان منجر به افزایش توجه و ایگیجمنت می شود. ویدئوها به شما کمک می کند تا ایمیلهایتان کارایی بیشتری داشته و ایمیل نیز به محتوای ویدئویی شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری از آن استفاده کرده و به آن دسترسی داشته باشند.
-
استفاده از GIP
یکی دیگر از راه های افزایش مخاطبان در ایمیل، استفاده از گیف های انیمیشنی به عنوان بخشی از طراحی است. انیمیشن ها راه های قابل اعتماد برای جلب توجه مخاطبانی هستند که ایمیل شما را بز می کنند. این انیمیشن ها کمک به جلب توجه افراد به بدنه اصلی محتوایی که در ایمیل خود گنجانده اید می شوند. برای مثال در صورتی که ایمیل شما درباره دوره طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است، می توانید انیمیشنی با این محتوا و یا محتوای جذاب دیگری تولید کرده تا مخاطب به واسطه آن محتوای تبلیغات اصلی شما را مشاهده کند.
-
هم تراز کردن عنوان ایمیل با محتوا
عنوان ایمیل به طور عمده بیان کننده چیزی است که مخاطب می بایست در صفحه شما رویت کند. بنابراین عنوان محتوای شما را تا حدودی بیان کرده و مخاطب در می یابد آیا آنچه می خواهد درون این ایمیل گنجانده شده است یا خیر.
دقت کنید، اگر به طور مکرر ایمیل هایی ارسال کنید که عنوان و محتوا یکسان نباشد، مخاطب پس از مدتی به شما اطمینان نکرده و نرخ باز شدن به شدت کاهش می یابد. برای مثال اگر تبلیغاتی برای قیمت طراحی سایت ارائه شده از سوی شرکت خود را به عنوان بدنه اصلی ایمیل در نظر گرفته اید اما در بخش عنوان برای جذب مخاطب عنوانی جذاب و کاملا غیر مرتبط را قرار دهید، این کار در طولانی مدت به ضرر شما خواهد بود.
-
ایمیل ها را در زمان مناسب ارسال کنید
بسته به نوع مخاطبی که برایشان ایمیل ارسال می کنید، زمان ارسال می بایست مناسب باشد. برای مثال کارفرمایان عمدتا صبح زود و اواخر شب ایمیل های خود را بررسی می کنند. کارمندانی که شغل آنها وابسته به اینترنت و دنیای مجازی است، در عمده مواقع در دسترس بوده اما صبح ها و عصرها قبل از پایان زمان کار اداری، بهترین زمان برای ارسال ایمیل به آنها می باشد.