طراحی سایت برای باشگاهها و مجموعههای ورزشی یکی از بهترین استفادههایی است که فعالان ورزش از فضای مجازی میتوانند بکنند. با طراحی سایت ورزشی ، زمینه برای ورود به تبلیغات اینترنتی فراهم میشود. شما میتوانید باشگاه یا مجموعه ورزشی خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید و از این راه، تعداد اعضا را به شدت افزایش دهید. کافیست سایت شما طراحی مناسبی داشته باشد و از نظر موتور جستجو هم بهینه شود. میتوانید پا را از این هم فراتر بگذارید و عملیات ثبت نام و رزرو وقت را در سایتتان انجام دهید. در این صورت، سطح رضایت مشتریان باشگاه شما به شدت افزایش مییابد. نمونه دیگر استفاده از فضای مجازی در زمینه ورزش، طراحی شکبههای اجتماعی ورزشی است. این شبکهها کارایی بسیار زیادی برای ورزشکاران مبتدی دارند، چه از نظر آموزش و آگاهی از آخرین مطالب، چه از نظر آشنایی با سایرین فعالین رشته ورزشی خود و چه از نظر افزایش انگیزه ورزشی. همه افرادی که به صورت مبتدی به ورزش پرداختهاند میدانند که انگیزه عامل بسیار مهمی در تمرینات ورزشی است. مشاهده پیشرفت افراد به صورت آنلاین و آشنایی با راهکارهای ورزشی آنها میتواند تأثیر بسزایی در افزایش انگیزه یک ورزشکار مبتدی داشته باشد.
در امور ورزشی هم میتواند بسیار سودآور باشد و هم مشکلات مهمی را برطرف نماید. اما زمینههای استفاده از فناوری وب در ورزش کدامند؟ به عبارت دیگر، طراحی سایت ورزشی میتواند به چه اهدافی برسد؟ در پاسخ به این سؤال به چندین مورد میتوان اشاره کرد. مورد اول بحث اخبار ورزشی است. یکی از جنبههای مهم ورزش، سرگرمی تماشاگران است. در واقع بسیاری، ورزش حرفهای را جزئی از صنعت سرگرمی و در کنار موسیقی و سینما به حساب میآورند. این تماشاگران هستند که با حضور و تشویق تیم خود و با طرفداری و هواداری از ورزشکاران مختلف، برای رقابتهای ورزشی جذابیت ایجاد میکنند. هر کجا هم که بحث سرگرمی و مخاطب باشد، مسأله رسانه و خبرگزاری هم هست و برای یک خبرگزاری چه گزینهای بهتر از طراحی سایت ورزشی خبری وجود دارد؟ سایتهای خبری ورزشی جزء پربازدیدترین سایتهای جهان هستند. هر چقدر هم تخصصیتر باشند بهتر است. مثلاً یک سایت، کلیه اخبار ورزش بسکتبال را منتشر کند. در این صورت به مرجعی برای علاقهمندان به ورزش بسکتبال تبدیل خواهد شد. پس وجود سایتهای خبری ورزشی یکی از نیازهای طرفداران ورزش است. نمونه دیگر یک سایت ورزشی، سایتی است که به آموزش مسائل ورزشی بپردازد. مثلاً محتوای آموزشی تولید کند. چنین سایتی، از نظر ساختار و کارکرد مشابه همان سایت خبری است، با این تفاوت که محتوا جنبه آموزشی دارد.
پتانسیل استفاده از فناوری وب در زمینه ورزش به حدی زیاد است که میتوان چندین نوشتار در مورد آن نوشت. شاید تعجب کنید و بپرسید که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به هر حال، دنیای ورزش با تحرک و فعالیت همراه است ولی فناوری و هرآنچه انسان خلق میکند در جهت کم کردن زحمت و فعالیتهای بدنی انسان میباشند. چطور ممکن دو چیز که کاملاً اهداف متفاوتی دارند با هم جمع شوند؟ آیا اصلاً طراحی سایت ورزشی معنایی هم دارد؟ اگر این سؤالات در ذهن شما هم هست، باید بگوییم که درک کاملی از دنیای فناوری اطلاعات ندارید. فناوری اطلاعات یعنی حل هر مشکلی در هر زمینهای با استفاده از ابزارهای کامپیوتری. فناوری اطلاعات یعنی بهینهسازی فرآیندها، کم کردن زمان و از بین بردن مرزهای مکانی. به همین دلیل است که کامپیوترها به همه عرصههای زندگی ما نفوذ کردهاند و درست به همین دلیل است که میتوانند در خدمت ورزش و سلامت جامعه هم باشند. طراحی سایت ورزشی به هیچ عنوان ایده دور از ذهن و خندهداری نیست. حتی ورزشکاران هم میتوانند از فضای مجازی برای انجام فعالیتهای خود استفاده ببرند. مطمئن باشید که هر گونه تلاش هدفمند و هوشمندانه در جهت به کارگیری فناوری اطلاعات.
چرا طراحی سایت ورزشی؟!
با طراحی سایت ورزشی ، باشگاهها و مراکز میتوانند بخشی از فرآیندهای خود را اتوماسیون کنند. این کار هم به افزایش رضایت مشتری و ارتقای کیفیت خدمات منجر خواهد شد و هم از تعداد نیروی انسانی خواهد کاست.
خرید لوازم ورزشی همانند هر خرید دیگری با جزئیات فراوانی همراه است. طراحی سایت ورزشی که به عنوان یک فروشگاه کامل و جامع عمل کند و مرجعی برای خرید لوازم ورزشی باشد، یک نیاز ضروری برای جامعه ورزشی محسوب میشود.
ورود به تبلیغات اینترنتی و استفاده مؤثر از فضای مجازی برای هر کسب و کاری لازم است. یک بخش حضور در اینترنت، شبکههای اجتماعی هستند. بخش دیگری که صاحبان کسب و کارهای کوچک بسیار از آن غافلند، ساخت یک وب سایت و حضور در فضای مجازی است. این مسأله برای باشگاههای ورزشی هم صادق است. این باشگاهها باید به دنبال طراحی سایت ورزشی باشند.
خبرگزاریهای ورزشی تخصصی از نیازهای اصلی جامعه ورزش هستند. این خبرگزاریها رابط بین ورزشکاران حرفهای و طرفدارانشان میباشند و به تقویت جذابیت رقابتهای ورزشی کمک شایانی میکنند. طراحی سایت ورزشی خبری هم جزئی از این فرآیند است.
هزینه یا سرمایه گذاری!
در علاقه وافر مردم سرزمینمان به ورزش هیچ شکی وجود ندارد. ورزش از تفریحات سالم و جذاب مردم ایران است. این هم شامل ورزش کردن میشود و هم شامل تماشا و دنبال کردن رقابتهای ورزشی. به همین دلیل، هر گونه سرمایهگذاری در زمینه ورزش، در صورتی که با برنامهریزی باشد، به سودآوری خواهد رسید. یک نمونه مشخص آن، طراحی سایت ورزشی برای فروش کالاهای مرتبط است. هر رشته ورزشی لوازم مخصوص به خودش را دارد و هر کدام از لوازم هم از چندین برند قابل تهیه هستند. در اینجا میتوانید با طراحی یک فروشگاه اینترنتی، به مرجع برای خریداران لوازم ورزشی تبدیل شوید. شاید بگویید که هم اکنون فروشگاههای باسابقه اینترنتی در ایران لوازم ورزشی هم دارند و نمیتوان با آنها رقابت کرد. اصلا اینطور نیست. فروشگاههای اینترنتی به سمت تخصصی شدن به پیش خواهند رفت. این مسأله برای برندسازی، تبلیغات و جذب مشتری مناسبتتر است. پس نگران وجود چند گزینه خرید لوازم ورزشی در منوی فروشگاههای بزرگ اینترنتی نباشید. یک فروشگاه اینترنی ورزشی بسیار موفقتر از یک فروشگاه همهکاره خواهد بود. البته لازمه ورود به این کار، آشنایی با انواع برندهای لوازم ورزشی، نیاز بازار و نحوه خرید لوازم ورزشی است. در حال حاضر، پربازدیدترین وب سایت ایران یک وب سایت ورزشی است که این خود نشانگر پتانسیل بالای این زمینه است. آیا وجود این وب سایت به معنی اینست که هیچ خبرگزاری دیگری نمیتواند در زمینه ورزشی فعالیت نماید؟ به هیچ عنوان. ورزشهای دیگری هم هستند که طرفداران خاص خود را دارند. از طرف دیگر میتوانید خلاقیت داشته باشید و محتوای خبری را به صورت دیگری منتشر کنید که کاربرپسندتر باشد. جای یک سایت خبری که به صورت خودکار اخبار را به داستان تبدیل کند هم بسیار خالی است. این سایت باید با بهرهگیری از خبرگزاریهای مختلف، اخبار ورزشی را استخراج کرده و آن را به یک داستان واحد تبدیل کند و در واقع نقش یک تجمیعکننده را بازی نماید. اما از همه مهمتر میرسیم به شبکه اجتماعی ورزشی. یعنی سایتی که افراد بنابر سلایق ورزشی به دور هم جمع میشوند. این شبکه ورزشی چندین کارکرد میتواند داشته باشد. مورد اول آموزش ورزشکاران مبتدی است. به اشتراک گذاری فیلمها و عکسهای ورزشی توسط ورزشکاران حرفهایتر میتواند منبع خوبی برای ارتقای دانش ورزشکاران مبتدی باشد. کارکرد دوم دنبال کردن تیمها و ورزشکاران دیگر است که به افزایش فضای رقابت مسابقات ورزشی منجر میشود. چنین شبکههای اجتماعی در افزایش انگیزه ورزشکاران بسیار مؤثرند. اما شاید بتوان مهمترین استفاده ورزشی از اینترنت را تبلیغات باشگاههای ورزشی دانست. باشگاههای ورزشی میتوانند با بهرهگیری از فضای مجازی خود را بسیار مطرح کنند و بر تعداد اعضای خود بیفزایند. در حال حاضر برخی از باشگاهها این کار را در شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام انجام میدهند و به همین دلیل طراحی سایت ورزشی را بیهوده میدانند. در حالی که بدون طراحی سایت ورزشی خوب برای باشگاهتان، بخش مهمی از ترافیک اینترنت را از دست میدهید. روزانه افراد زیادی به جستجو در اینترنت میپردازند و قطعا کلیدواژههای ورزشی هم جز این جستجوها است. در صورتی که برای کلیدواژههای مرتبط با کارتان در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، به راحتی میتوانید مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنید و بر اعتبار برند خود بیفزایید.
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید وب سایتی را بر روی گوشی یا تبلت باز کنید و ببینید که صفحه به هم ریخته است؛ نوشته ها و عکس ها جا به جا شده و نمی توانید چیزی را که می خواهید پیدا کنید. تمام این مشکلات به این دلیل به وجود آمده اند که وب سایت مورد نظرتان واکنشگرا یا ریسپانسیو نیست. طراحی سایت ورزشی به صورت واکنشگرا به این معنی است که وب سایت شما می تواند بر روی دستگاه هایی با صفحات نمایش با اندازه های مختلف، به درستی نمایش داده شود؛ به عبارت دیگر سایت واکنشگرا، سایتی است که بر اساس سایز صفحه نمایش بتواند طراحی خود را تغییر داده تا محتوای آن در هر صفحه نمایشی به درستی دیده شود؛ چه این وب سایت ورزشی بر روی یک مانیتور با اندازه بسیار بزرگ باز شود یا از یک لپ تاپ، تبلت یا حتی یک گوشی کوچک استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد به استفاده از دستگاه هایی با صفحات نمایش کوچک تر روی آورده اند و به این ترتیب میزان استفاده کاربران از گوشی های هوشمند و تبلت افزایش یافته است. از سوی دیگر، اهمیت تجربه کاربری و سادگی استفاده از خدمات طراحی سایت ورزشی هم دلیل دیگری بوده است برای این که از سال 2013، طراحی سایت ورزشی واکنشگرا به یکی از مباحث داغ و پرطرفدار در طراحی وب سایت تبدیل شود.
امکانات و ویژگی های وب سایت ورزشی
چرا طراحی سایت ورزشی توسط دوسنت؟!
سیستم قدرتمند وردپرس
سه ماه
10 الی 30 روز
در نگاه اول دو دنیای ورزش و فناوری اطلاعات متضاد هم به نظر میآیند. یکی بر فعالیت و تحرک تأکید دارد و دیگری به دنبال راحتتر کردن هر چه بیشتر زندگی و کاستن از تحرک مردم است. اما با کمی دقت متوجه میشویم که از همین فناوری اطلاعات میتوان در جهت ارتقای سطح ورزش و سلامت جامعه بهره برد. این کار از چندین جهت قابل انجام است. یکی اطلاعرسانی از طریق ایجاد سایتهای ورزشی خبری است. دوم تشکیل شبکههای اجتماعی و جذابتر کردن فضای رقابتهای ورزشی است. سوم ایجاد سایت فروشگاهی ویژه لوازم ورزشی و کاستن از دغدغههای خرید مشتریان است. چهارم تبلیغات اینترنتی باشگاههای مطرح و برندسازی آنها در فضای مجازی است. حتی در کشورهای دیگر، مربیان به تعلیم از راه دور روی آوردهاند. یعنی یک مربی باتجربه با طراحی سایت ورزشی امکانی را فراهم میآورد که افراد از شهرها یا کشورهای دیگر تحت نظارت وی تمرین کنند. البته همه اینها منوط به اینست که طراحی سایت ورزشی شما به درستی انجام شود. در این راستا، همراهی یک تیم طراحی سایت حرفهای ضروری است. شرکت دوسنت مفتخر است که طراحی سایت ورزشی شما را بر عهده داشته باشد. ما با کوله باری از تجربه، بهترین کیفیت را به شما تحویل خواهیم داد. اعضای تیم شرکت دوسنت شامل برنامهنویسان، طراحان و تحلیلگران حرفهای است. این افراد پس از بررسی دقیق نیازمندیهای شما، به کدنویسی و طراحی گرافیکی سایت شما مبادرت میورزند و در نهایت سایتی به شما تحویل خواهند داد که هم در خور شما و هم در خور شأن جامعه ورزشی ایران باشد.