با ظهور اینترنت و گسترش ارتباط از طریق اینترنت و سایت بین کسب وکارها و کاربران، برای هر مالک کسب و کار خیلی مهم است که بتواند پیام و هدف فعالیت خود را بهتر نشان دهد، مخصوصاً اینکه قصد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. راحت ترین راه، لوگو است.
لوگو یعنی نشانه، سمبل که هویت و فرهنگ برند شما را می سازد. در بازاریابی اینترنتی، مهمترین عاملی که استفاده می شود، لوگو است. در واقع این لوگوی برند و کسب وکار شما است که در ذهن کاربر حک می گردد و هر هنگام نام برند شما را بشوند، اولین تصویری که در ذهن او ایجاد می شود، لوگوی شماست. پس خیلی مهم است که به طراحی لوگوی خود دقت کنید.
لوگو باید کاملاً ساده و با فهم طراحی گردد تا توسط تمامی کاربران درک گردد. یعنی کاربر وقتی به آن نگاه کرد، سریعاً بتواند متوجه نوع کسب و کار شما گردد یا اینکه سریعاً هویت فروشگاه و برند شما برای آن ها معین گردد. برای مثال ال جی که از دو حرف تشکیل شده است، شاید در ظاهر به تکنولوژی ارتباطی نداشته باشد ولی اینقدر ساده طراحی شده است که هر کاربری وقتی به آن نگاه می کند، هویت اصلی و نوع فعالیت آن را با توجه به تبلیغات و محصولات، می شناسد.
بیشتر شرکت های خدماتی سایت، در پیش فاکتور طراحی سایت خود، هزینه ساخت لوگو را در نظر نمی گیرند و آن را به عنوان یک خدمات اضافه به حساب می آورند.
اما 10 اشتباهی که ممکن است هر کسی یا مالکی در طراحی لوگو انجام دهد که این مساله حتی منجربه نابود هویت آن ها شود، شامل:
- طراحی توسط یک آماتور انجام شود.
- از عکس های تار استفاده شود.
- اگر قرار لوگوی جدید طراحی کنید، از تکنیک های به روز استفاده نشود.
- از طرح خیلی خشک استفاده شود.
- برای خودتان طراحی کنید، یعنی فقط خودتان متوجه مفهوم آن شوید.
- خیلی پیچیده باشد.
- به رنگ بندی آن دقت نشود.
- از فونت ضعیف و نامناسب استفاده شود.
- فونت و نوشته های زیادی داشته باشد.
- کپی دیگر لوگوها باشد.
مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:
رتبه الکسا چیست؟ / امکانات صفحه اصلی گوگل / هاست چیست؟ / ساخت سایت در گوگل به چه صورت می باشد؟ / ترجمه گوگل به همراه امکانات آن / قیمت طراحی سایت به همراه امکانات جانبی / طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را همین حالا سفارش دهید. / طراحی سایت یعنی …