09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

19 تکنیک سئو در سال 2017

موتورهای جستجو اخیراً برای بازاریابان و شرکت های طراحی سایت اهمیت زیادی یافته اند. نه تنها برای وب سایت هایشان بلکه برای وبلاگ هایشان. چرا که از این طریق ...

موتورهای جستجو اخیراً برای بازاریابان و شرکت های طراحی سایت اهمیت زیادی یافته اند. نه تنها برای وب سایت هایشان بلکه برای وبلاگ هایشان. چرا که از این طریق میتوانند بلاگشان را در معرض بازدید کننده هایی که به دنبال محصولات، خدمات یا موضوعات مرتبط از طریق موتورهای جستجو هستند، قرار دهند.

با ما همراه باشید تا تکنیک های سئو را به شما نشان دهیم.

1. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با برند

جستجوی کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت یا وبلاگ شما ضروریست. ابزارهای مختلفی میتواند، به شما کمک کنند. نرم افزارهای گوگل به شما نشان میدهد مردم در یک مقطع یا کشور خاص چه واژه هایی را جستجو کرده اند. و یا به عنوان مثال سایت Keywordtool.io نشان میدهد، مخاطبان شما در گوگل چه چیزهایی را جستجو کردند. Quora.com که چه سوالات و موضوعاتی برای مدت طولانی جستجو شده و به وسیله ناشران اصلی مورد توجه قرار گرفته است. Buzzsumo.com که میتوانید در آنجا چک کنید چه کلیدواژه ای بهترین کلیدواژه ممکن در یک موضوع خاص است.

2. کلیدواژه های چندکلمه ای

برخی بازدیدکنندگان تمایل به جستجوی کلیدواژه های طولانی دارند و به نظر می آید که استفاده از این کلیدواژه ها موثر باشد. بهترین کار این است که به ازای هر پستی یک یا دو کلیدواژه پدید آورید. شما میتوانید از هدف های مختلفی برای کلیدواژه استفاده کنید. موقع استفاده از این کلیدواژه ها سعی کنید از آنها در بخشی از متن استفاده کنید. مهمترین جا برای استفاده از آن ها در بخش سرتیتر بوده. تیترها، تایل تگ و خط اول پست هایتان میباشد.

3. انتخاب تیتر جذاب

تیتر بلاگ شما خلاصه ای از پست شما و شامل کلیدواژه ای حیاتی میباشد. بهترین گزینه استفاده از واژه های جذاب هستند که به گروه هدف شما ارزش میدهد.

4- استفاده از تگ های عنوان و توضیحات

تگ های عنوان به موتورهای جستجو این امکان را میدهد که مضمون شما را کشف و توجه خوانندگان را جذب کند. همچنین ضروریست از بهینه سازی با کمتر از 55 لغت استفاده کنیم که مرتبط با موضوع باشد و کاربران را متمایل به کلیک کند. تگ توضیحات، خلاصه ای از آنچه که در موضوع شماست را به موتورهای جستجو معرفی و آن را به عنوان پیش نمایشی از نوشته شما نشان میدهد. حداکثر باید 160 کاراکتر  خلاصه شوند.  کپی هایی که از آن میشود، کلیک های زیادی را به وجود می آورد. پس توصیه میشود که متن جذابی را انتخاب کنید. بیش از اندازه از کلیدواژه ها استفاده نکنند چون ممکن است جریمه شوید.

5. تقسیم بندی موضوع به تیتر های مختلف

تیترها فقط قابلیت خواندن متن را ارتقا نداده، بلکه آنها ساختار سلسله مراتبی  را پدید آورده که به موتورهای جستجو کمک میکند که مهم ترین قسمت متن شما را برجسته کنند.

6. استفاده از آدرس های مختصر

آنها میتوانند هم به خوانندگان و هم به موتورهای جستجو برای تعیین منظور پست شما کمک کنند. بنابراین آنها باید ساده، واضح و مناسب باشند. از طرفی باید آنها را کوتاه نگه دارید همراه با کلمات کلیدی.

7. بهینه سازی تصاویر

شما باید اسامی برای تصاویرتان انتخاب کنید که در سرچ تصویر مستقیما یافت شوند. نام عکس به مانند تیتر نوشته اهمیت دارد. متن جایگزین به مرورگر کاربر در صورت وجود مشکلی برای خوانندگان صفحه به کار می آید. پس بنابراین باید مرتبط و واضح با فایل باشد.

8. شیوا و روانی متن مطالب

توصیه های زیر را برای خوانایی بیشتر متن بکار برید.

  • مفهوم اصلی
  • متن ساده برای خواندن
  • جمله های کوتاه
  • استفاده از پاراگرافها
  • ساختارهای منظم و نکات بولت شده

9. تقسیم بندی و برچسب گذاری برای مطالب

تقسیم بندی پست ها بر اساس موضوع به خوانندگان برای یافتن مطلب خاص کمک می کند. از سوی دیگر، ضمیمه پست شما، جزییات خاص پست را معرفی میکند. برای مثال تقسیم بندی ها میتواند: موزیک، غذا، پوشاک و…. باشد.

10. به روز رسانی مرتب

برای ساخت موضوع جدید و گسترش ترافیک هایتان، کیفیت را فدای کمیت نکنید. موضوعات حائز اهمیت، ترافیک بیشتری را برای موتورهای جستجو ایجاد میکند.

11. طراحی رسپانسیو وبلاگ

اکثر جستجوها با موبایل انجام می شود. روبوت های گوگل، بلاگ هایی که نسخه موبایل خوبی دارند را بالاتر نشان میدهد. با ایجاد موضوع رتبه شما افزایش یافته و متن شما به راحتی خوانده میشود. 4/3 کاربران میگویند که بیشتر تمایل دارند تا از سایت هایی بازدید کنند که با موبایل تطبیق خوبی دارد.

12. عضویت مخاطبان

هر کسی که صاحب وبلاگ است، باید به بازدیدکنندگان امکان عضویت از طریق ایمیل را بدهد. این عمل باعث میشود با دنبال کنندگان بلاگ شما این امکان داده شود که اطلاع رسانی لحظه ای از آخرین پست های شما بدون چک کردن سایت امکان پذیر باشد و با کمپین های ایمیل مارکتینگ، مخاطبان از پست جدید مطلع میکند. (یک فید آر اس اس نصب کنید.)

13. استفاده از شبکه های اجتماعی

پست های خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. در این صورت بازدیدکنندگان بیشتری به دست می آورید. استفاده بهتر از فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس برای تبلیغ و بازدید بیشتر توصیه میشود. در ضمن فراموش نکنید کلیدهای شبکه های اجتماعی در پایان هر پست شما این امکان را برای خواننده فراهم میکند که مستقیماً آن را بازنشر دهد.

14. استفاده از کنسول جستجوی گوگل

کنسول های جستجوی گوگل به شما کمک میکند تا کلیک ها را از جستجوی گوگل تحلیل کنید و دریابید که کدام کلیدواژه برای رسیدن به این پست استفاده شده است.

هر گز فراموش نکنید که نقشه سایت بلاگتان را ارتقا دهید و از طریق کنسول های جستجوی گوگل آن را ثبت کنید. چرا این موضع در عرضه سایت یا بلاگ شما از گوگل موثر است.

15. لینک های داخلی

لینک های داخلی پست های بلاگتان، ارتباطات و نسبت موضوعات را به موتورهای جستجو نشان میدهد. لینک های داخلی تجارب کاربر را ارتقاء داده و به کاربر این امکان را میدهد که تا از بلاگ شما برای اطلاعات تکمیلی و مربوط استفاده کند.

همچنین به گوگل اجازه میدهد تا موضوع شما را انتقال دهد و موتورهای جستجو پست های شما را تحت عنوان پست های مناسب متناسب و آگاهی بخش بشناسند.

16. استفاده از لینک های خارجی

با اضافه کردن منابع خارجی که با پست شما مرتبط هستند، میتوانید قدرت و اعتبار به دست آورده و ارزش پست های خود را بالا ببرید. سایتی که شما لینک می شوید باید قابل اعتماد مرتبط و محبوب باشد.

17. استفاده از لینک های دیگر سایت ها

لینک ها قسمت کامل کننده بهینه سازی سئو هستند و به عنوان اثبات اینکه موضوع شما به شکل طبیعی مورد قدرردانی دیگران است میباشند. پیوند از منابع بسیار مورد اعتماد میتواند ترافیک شما را افزایش داده و به ظاهر شدن شما در جستجوی گوگل کمک کند. سعی کنید پیوندها را از سایت های بسیار قدرتمند بگیرید.

قیمت طراحی سایت صرفاً وابسته به طراحی صفحه اصلی و طراحی گرافیک نمی باشد و پیاده سازی این نکات نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند که باید از شرکت طراح سایت نیز بخواهید.

5 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله

شانزده − 7 =