اگر شما برای اولین بارتان است که قصد طراحی پوستر را دارید، باید خیلی در به کاربردن اصول آن دقت کنید. متاسفانه مشاهده شده است که خیلی از افراد باتجربه هم هنوز اشتباهات خیلی فاحشی را در طراحی پوستر خود می کنند. بعضی از اشتباهاتی که در پوستر انجام می شود، باعث تخریب اعتبار شرکت یا سازمان شود. در این مقاله قصد داریم که 4 موردی را که شما باید در طراحی پوستر به آن دقت کنید را بیان کنیم.
- اطلاعات نادرست
قرار ندادن آدرس، تاریخ، ساعت از رایج ترین اشتباهاتی است که اغلب افراد مرتکب می شوند. متاسفانه بعضی از سازمان ها یا شرکت ها که در حوزه کاری خود برند هستند، چنین اشتباهاتی را انجام می دهند. اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس، تاریخ، زمان، محدودیت سنی، شرایط شرکت و غیره که از لزومی ترین اطلاعات یک پوستر ممکن است باشد، باید به درستی و کامل قرار گیرد تا باعث سردرگمی کاربران نشود.
- معرفی نکردن تمامی شبکه یا ابزارهای ارتباطی برای برندسازی
شما ممکن است که تمامی جزئیات را رعایت کنید اما به دلیل عجله یا هر مساله ای دیگر، مواردی را کمک به برندسازی شما می کند را فراموش کرده در پوسترها اعلام کنید. مثلا آدرس شبکه های اجتماعی، کد QR و غیره
- اشتباه تایپی
بدترین نوع اشتباهی است که در طراحی پوستر هر فردی ممکن است مرتکب شود. اشتباه تایپی ممکن است حتی باعث تغییر مفهوم برند شما شود.
- طراحی بد
طراحی بد یعنی قرار ندادن المان ها به درستی درکنار یکدیگر است که باعث سردرگمی کاربران در دنبال کردن مطالب شود. همانطور که میدانید، کاربران پوستر را به صورت بالا به پایین مطالعه می کنند و باید بین این اجزا یک ارتباط نوشتاری و معنایی باشد. همچنین کیفیت ضعیف چاپی و استفاده از فونت های نامناسب می تواند در خواندن مطالب نیز تاثیر منفی بگذارد.