09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

5نکته بازاریابی برای تجارت الکترونیک طراحی وب

طراحی برای برندسازی و جلب اعتماد بسیار مهم است.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال چندین بار در هفته وبسایت های تجارت الکترونیک را بررسی می کنم و هربار این موارد تکراری را می بینم: اشتباهات فاحش و تکان دهنده ی بازاریابی که در نتیجه ی آن طراحی وبسایت کاملا از بین رفته است.

هنگام کار کردن روی یک وبسایت ممکن است به آسانی در وجوه مختلف طراحی آن گیر بیافتید؛ اشتباه نکنید. طراحی برای برندسازی و جلب اعتماد بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که منافع شخصی خودتان را در اولویت سود کاری خود قرار ندهید. هدف تجارت الکترونیک فروش است.

در ادامه به تعدادی از نکات بازاریابی که می بایستی در فرآیند طراحی تجارت الکترونیک به خاطر داشته باشید می پردازیم.

  1. تقریبا در همه ی پیشنهادهایی که به ما می شود از اپل به عنوان وبسایتی یاد می کنند که تمایل دارند با آن به رقابت بپردازند و یا از آن الگو بگیرند. کاملا مشخص است و همه می دانیم که اپل فروش خوبی دارد، اما همه نمی توانند اپل باشند.

یکی از نکات مهم آن است که هدف واضح و مشخصی در وبسایتتان داشته باشید. معمولا وبسایت های شیک و زیبایی را می بینیم که محصولات خود را برای بازار های کم درآمد عرضه می کنند و از فروش کم خود در تعجبند، یا بالعکس تلاش می کنند که بتوانند محصولات لوکس خود را در وبسایتی به فروش برسانند که بیشتر شبیه حراجی ست.

وقتی بازدیدکنندگان وارد وبسایتی می شوند بایستی همان لحظه متوجه شوند کجا هستند؛ وبسایتی برای فروش اجناس لوکس؟ خرده فروشی؟ و یا لوازم خانگی؟ همانطور که آجر و مواد آن یک طراحی داخلی دارند شما نیز باید  طراحی سایت خود را با توجه به دیدگاه های تجاری خود انجام دهید.

2.در ادامه ی مثال قبلی باید اضافه کرد که یکی از پست های وبلاگ BFM نشان می دهد که عکاسی با کیفیت یکی از دلایلی ست که باعث می شود وبسایت اپل از سایر وبسایت ها متمایز باشد. تصاویر زیبا در موفقیت و یا شکست یک وبسایت تجاری تعیین کننده هستند و همچنین فروش سایتتان را از طریق کانال های دیگر تحت تاثیر قرار می دهند.

بازاریابی آنلاین عرصه ی اشتراک تصویر است؛ پینترست، که یک تابلوی الهام بخش آنلاین محسوب می شود، با شتاب در حال رشد کردن است. پدر شبکه های اجتماعی، یعنی فیسبوک نیز همواره برای اطلاع رسانی های تصویری اولویت قائل می شود. به نظر شما تمام این ها به چه معنیست؟ عکاسی با کیفیت باعث نشر بی حد و مرز وبسایتتان در دنیای رسانه های آنلاین خواهد شد.

3.یکی دیگر از موضوعات رایج در طراحی وبسایت های تجاری مانند طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، عدم توجه به صفحات داخلی ست .وبسایت شما تنها صفحه ی نخست شما نیست، در حقیقت شما یک فروشنده ی آنلاین هستید که می خواهید هرطور که ممکن است افراد را از صفحه ی اول به صفحات دیگر هدایت کنید و با آنها وارد گفتگو شوید. هنگام طراحی وبسایت اطمینان حاصل کنید که به اندازه ی کافی به صفحات داخلی توجه کرده اید.

4.این مورد را باید سریعا عملی کنید. اطلاعات تماستان را در وبسایت قرار دهید. ترجیحا این اطلاعات به صورت یک شماره تلفن یا لینک “تماس با ما” در جایی که افراد به طور معمول دنبال آن می گردند، یعنی گوشه ی سمت راست بالای وبسایت جای داده شود. خلاقیت در این مرحله به هیچ وجه به کارتان نخواهد آمد، فقط تا می توانید راه ارتباطی را سریع و قابل دسترس کنید.

5.یکی از مشکلاتی که برندهای تازه تاسیس هنگام ساخت وبسایت های تجاری خود به آن برمی خورند آن است که می بایستی خدمات خود را به شماری ارائه دهند که از پرداخت های آنلاین واهمه دارند. اینجا دقیقا همان جاییست که نشان های اعتماد سازی به میدان می آیند. هر وبسایت تجاری باید با تعدادی از علائم اعتمادسازی همراه باشد. این علائم در صفحه ی نخست می توانند شامل جوایز، لوگوی مشتریان،اعضا و … باشند. هنگامی که به سبدخرید می رسید،آرم های VeriSign ، MacAfreeو Better Business Bureaud می توانند امنیت فرآیند پرداخت شما را بالا ببرند.این موارد کوچک در طراحی می توانند تاثیر زیادی روی استراتژی احترام به حریم شخصی خریداران بگذارند.

تمام این نکات از بهترین شیوه ها هستند اما مهم ترین چیز در طراحی وبسایت های تجاری سنجیدن آن است. همیشه تست A/Bرا برای بخش های مختلف وبسایتتان اجرا کنید تا مطمئن شوید در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

22 آبان 1401

دیدگاه های این مقاله

هشت + دو =