تبلیغات یکی از بخش های اساسی در روند پیشبرد یک کسب و کار است زیرا منجر به معرفی مناسب خدمات و تجارت کسب و کار شما خواهد شد. تهیه یک پوستر تبلیغاتی تاثیرگذار نه تنها می تواند آگاهی بخشی نسبت به برند شما را افزایش دهد، بلکه مستقیما باعث افزایش کارایی و سرمیاه شما خواهد شد. زمان زیادی را برای فرآیند طراحی و اصلاح پوستر خود صرف کنید تا تبلیغات خود را تا حد امکان تاثیرگذار کرده و به سمت اهداف اصلی خود حرکت کنید.
- اهداف وسیع و اطلاعات حیاتی که پوستر می بایست انتقال دهد را شناسایی کنید. برای مثال، اگر قصد طراحی پوستری برای نصب در فرودگاه را دارید، تنها نیاز به بیان نام شرکت و نام وبسایت خود داشته و درصورتی که هدف شما ارائه تبلیغات نمایشگاه فروش خود را از طریق پوستر است، می بایست تاریخ، زمان، مکان و نوع کالای عرضه شده را نیز در آن بیان کنید.
- از یک طراح حرفه ای استفاده کرده و یا در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد، افرادی که در مجموعه شما توانایی کافی و بالایی در انجام این کار و طراحی پوستر دارند را انتخاب و با نظارت کامل و دقیق بر عملکرد آنها به بهترین بازده دست یابید.
- از تصاویر بالقوه استفاده کرده و المان هایی متناسب با نام، نوع کسب و کار، نوع سرویس، نوع رویداد (در صورت وجود)، مکان و علاقه مندی مخاطبان طراحی کنید. برای مثال، پوسترهایی که به تبلیغات پیرامون حراج محصولات شما در طی 24 ساعت می پردازند، بهتر است دارای المان هایی نظیر تصویر یک ساعت باشند که به گذر زمان اشاره کرده و همزمان مهمترین اطلاعات مربوط به نوع کالا و مکان فروش را نیز نشان دهد. دو یا سه تصویر جذاب و غیرمعمول را انتخاب کنید تا تاثیر بهتری برروی مخاطبان شما اعمال کند. البته دقت کنید از تصاویر بسیار مفهومی که منجر به انحراف ذهن بیننده شده و در نهایت وی را از هدف شما دور می کند، بپرهیزید.
- در هنگام طراحی قالب و الگوی مربوط به پوستر خود، جایگاه نصب آن را در نظر داشته باشید. برای مثلا، پوستری که قرار است در یک مکان شلوغ مانند فرودگاه نصب شود، باید بزرگ بوده و توجه افراد را از میان شلوغی و ازدحام جمعیت به خود جلب کند. بنابراین استفاده از رنگ های هشدار و متون بزرگ، کاربرد زیادی در این موارد دارد. برخلاف این، پوستری که برروی تابلو اعلانات نصب میشود عمدتا از نزدیک توسط افراد رویت شده و بنابراین استفاده از تصاویر یا متونی با اندازه کوچکتر نیز جایز است. اگر هنگام طراحی پوستر به مکان استفاده آن توجهی نداشته باشید، خطر دیده نشدن توسط مخاطبان یا عدم تناسب اندازه و بزرگی آن نسبت به جایگاه مورد استفاده وجود خواهد داشت؛ در نهایت این مشکل، منجر به کاهش تاثیرگذاری پوستر نسبت به آنچه انتظار دارید خواهد شد. حتی گاهی ممکن است پوستر شما به صورت دیجیتال انتشار یابد، بنابراین در هنگام طراحی وب سایت می بایست به طراحان اعلام کرده تا جایگاه مناسبی برای این گونه تبلیغات در نظر بگیرند.
- از تصاویر مرتبط با موضوع خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر منجر به افزایش تاثیر در مخاطبان پوستر و در نهایت ترغیب آنها برای اطلاع از محتوای درون آن دارد. اگر تنها قصد استفاده از المان های گرافیکی را دارید، رنگ یا الگوی موجود در پشت زمینه را به گونه ای انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کرده و پیام مربوط به پوستر را به آنها القا کند. برای مثال، پوستری که به تبلغ حراج فصل اسباب بازی های کودکان می پردازد، می بایست از رنگ های شاد و فونت های فانتزی استفاده کند.
از طرفی سعی کنید از یک تصویر بزرگ با تاثیر بالا به جای چند تصویر کوچک استفاده کنید. یک تصویر جذاب با کیفیت و تاثیر گذاری بالا، توجه مخاطب را جلب کرده، موضوع پوستر را به خوبی بیان می کند و شما را به هدفی که به دنبال آن هستید، می رساند. این تصویر می تواند “نقطه کانونی” پوستر شما باشد و مخاطبان شما را به برقراری ارتباط با پوستر ترغیب می کند.
- دقت کنید که تبلیغات توسط طراحی پوستر برای کسب و کار و شرکت شما مناسب باشد. طراحی پوستر برای تبلیغ یک کسب و کار در برخی صنایع و کسب و کارها مفید بوده اما برای همه به طور یکسان کاربرد ندارد. گنجاندن مطالب و تصاویر و رنگ های بسیار زیاد در یک پوستر الزامی نیست و اغلب منجر به کاهش یا عدم تاثیر خواهد شد. استفاده از یک صفحه سفید یا کرم رنگ حاوی یک تصویر گرافیکی کوچک و ساده و اطلاعات نوشتاری کوتاه در موضوع مورد نظر با فونت کوچک، در عمده موارد، راهکاری سنجیده تر و موثرتر محسوب شده که باعث کاهش درهم ریختگی ذهن مخاطب و در نتیجه راحت تر شدن فرآیند خواندن مطالب پوستر توسط وی خواهد شد.
از یک طراحی ساده استفاده کنید. اغلب افرادی که با بازاریابی آشنایی ندارند، خود را ملزم به استفاده از اطلاعات بسیار زیادی در پوستر طراحی شده می دانند. نکته کلیدی برای طراحی یک پوستر تاثیرگذار، استفاده از فونت بزرگ و اطلاعات اولیه است. عبارتی که اغلب در مارکتینگ استفاده می شود این است که “ارزش یک تصویر مناسب برابر با هزاران کلمه است”. چنانچه قصد طراحی پوستر برای یک هنرمند را دارید، عکس هنرمند، نام وی، تاریخ و مکان رویداد مورد نظر و چند مورد دلخواه که اغلب توسط سفارش دهنده بیان می شود، برای تولید پوستر کافی خواهد بود. از به کار بردن توضیحات و رنگ های اضافی که منجر به شلوغی بیش از حد و تشویش ذهن مخاطب می شود بپرهیزید. برای مثال اگر پوستر مربوطه برای اطلاع رسانی نقد یک کتاب باشد، آنچه در طراحی جلد کتاب آمده به همراه عکس نویسنده، نام، تاریخ و ساعت برگزاری جلسه و آدرس را ذکر می کنیم .