09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

نکاتی برای خوانده شدن پوستر از راه دور

قابلیت خوانایی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در ساخت پوستر رعایت کرد. اطلاعات کلیدی و اصلی باید از فاصله مناسب کاملا قابل خوانا باشند و همچنین ...
اندازه استاندارد پوستر

تقریبا هر کسی که در زمینه تبلیغات فعالیت می کند، حداقل برای خود یک پوستر هرچند خیلی کوچک طراحی کرده است. پوستر همیشه یک وسیله و روش جالب برای رساندن پیام یا اطلاعات به کاربران بوده است. اندازه پوسترها اصولا کوچک هستند و بعضی از آنها توسط یک کاربر می تواند حمل شود. ولی به صورت کلی اندازه ها 8.5*11 اینچ، 11*17 و 22*34 اینچ است. عموماً پوسترها به صورت عمودی تهیه می شوند اما بعضی مواقع آن ها را به صورت افقی هم طراحی کرده اند. یکی از نکاتی که باید طراحی پوستر به آن دقت کنید، خوانده شدن آن از فاصله دور است. این نهایت فاصله دوری که باید بتوان محتوای آن که عکس و متن است را خواند، یک متر است.

قابلیت خوانایی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در ساخت پوستر رعایت کرد. اطلاعات کلیدی و اصلی باید از فاصله مناسب کاملا قابل خوانا باشند و همچنین ساختار اطلاعاتی نیز بین آن ها برقرار باشند تا کاربر به راحتی بتواند مطالب را تا آخر پوستر دنبال کند.

عنوان، مهمترین عنصر متن است که باید به آن توجه شود. هر کاربری با خواندن عنوان، متوجه هدف اصلی پوستر میشود، پس علاوه بر قابل خوانا بودن، باید کاملا ساده نوشته شود و از کلمات کاربرپسند در نوشتن آن استفاده شود. همچنین اندازه فونت آن نسبت به بقیه باید بزرگ باشد.

مورد بعدی جزئیات است. چه چیزی؟ چه زمانی و در کجا مهمترین سوالاتی است که باید در پوستر به آن ها پاسخ کامل داده شود. به این ها سطح دوم اطلاعات بعد از عنوان می گویند. جزئیات که قرار می دهید، باید دنباله رو عنوان اصلی باشند و مفهوم آن را برای کاربران بسط دهند. همچنین باید بین خودشان یک سلسله مراتب اطلاعاتی رعایت شود.

اندازه فونت آنها نسبت به عنوان کوچکتر است اما نباید حالتی باشد که کاربر نتواند آن ها را از فاصله یک متری بخواند. نکته بعدی ایجاد تضاد در نوع فونت محتوا است. بعضی اوقات لازم است که برای تاکید بیشتر از فونت های بزرگ و بولد شده استفاده کرد.

1 فروردین 1396

دیدگاه های این مقاله

17 − سیزده =