09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

قواعد ساده در ارائه یک پوستر و جلد کتاب خوب و موثر!

وقتی که مخاطبان به کتابی برخورد میکنند اولین چیزی که باعث جلب توجه او می شود جلد کتاب است.‌ روی جلد‌ باید همواره هدف نهایی را به خواننده برساند و ...

جلد کتاب و پوستر‌ها در برقراری ارتباط و نمایش محتوا یک عنصر کلیدی هستند که معمولاً برای نمایش محتوا و ارزش یک موضوع مهم و یا تبلیغات طراحی و چاپ می‌شوند. در این میان پوستر ها بیشتر برای ارائه آگهی و اطلاع رسانی در مکان ‌هایی که در برخورد و مشاهده افراد و مخاطبان هستتند، مانند مغازه ها ، فست فوودی ‌ها ، سالن‌ های ورزشی و خانه های سینمایی  و… ، نصب و به کار برده می ‌شوند . در این بین هنگامی که شما می‌خواهید یک محتوای علمی را بیان کنید و یا رخدادی علمی را اطلاع دهید و هدف  و مخاطبین شما جمعی از دانشمندان در آن زمینه هستند، باید مطالب مهم و کلیدی تری را انتخاب کنید که حتی زمانی که جمعیت زیادی از محل برگزاری یک رخ داد علمی عبور می‌کنند در همچین وضعیتی شما دیگر نمی ‌توانید یک بنر با اندازه ی بزرگ را  به جایی نصب کنید تا توجه عموم را به خود جلب کند، در همچین برخورد هایی برترین نوع تبلیغ و اطلاع رسانی برخورداری از پوستر است. یکی از مهمترین و کلیدی ترین موارد در طراحی پوستر رعایت این موضوع است که طراحی پوستر علمی باید به گونه ای باشد که ببیننده را در دید اول جذب کرده و تاثیرش را  بگذارد، به کار بردن چنین نکته ای همیشه  موجب دیده شدن پوستر  و یا برقرای ارتباط با مخاطبان است که باعث افزایش تاثیر طراحی می‌ شود .

وقتی که مخاطبان به کتابی برخورد میکنند اولین چیزی که باعث جلب توجه او می شود جلد کتاب است.‌ روی جلد‌  باید همواره هدف نهایی را به خواننده برساند و شخصیت ها و محتوا ار به خوبی به خواننده نشان دهند، این کار باعث تشویق خواننده به خرید کتاب می شود. برخی از کتاب ها ممکن است که چندین نوبت چاپ شوند  ولی اگر طراحی جلد در آن ها خوب صورت گرفته باشد،  آن طراحی‌ جلد‌ كتاب‌ از‌ سوی‌ ناشران‌ حرفه‌ ای،‌ جدی‌ تلقی‌ خواهد شد. باید صداقت نیز در طراحی رعلیت شود و مخاطبین را گمراه نکنیم.

برای یک طراحی جلد کتاب مناسب باید موضوع کتاب و محتوی آن را دانست. تجارب نشان داده است که طراحانی که کتاب را چندین بار خوانده اند بهتر توانسته اند به طراحی جلد کتاب بپردازند. با این کار طراح در جریان کار کتاب قرار می گیرد و می تواند آن را به مخاطب نیز نشان بدهد. به عنوان مثال استفاده از شخصیت داستان و طراحی او روی صفحه باعث می شود که خواننده چهره ی او را تجسم کند و به کتاب راغب شود. این موارد به فروش کتاب کمک زیادی خواهد کرد.

داستان کتاب می تواند در پشت جلد تجلی یابد و نویسنده را تشویق به نوشتن ادامه ی کتاب و داستان کند. بار ها اتفاق افتاده است که نویسنده با دیدن طراحی پشت کتاب خود، به فکر ادامه دادن داستان افتاده است. البته عنوان کتاب نیز در طراحی باید خیلی خوب نمایش داده شود تا مخاطب بتواند ارتباط بهتری با عنوان، طرح و محتوا برقرار کند. این گونه است که طراحی به کتاب روح و محتوا می بخشد.

11 مرداد 1396

دیدگاه های این مقاله

20 − 13 =