09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

نکاتی برای طراحان وب سایت

راهنمای طراحی تنها یک سند همراه با وب سایت جدید و یا هویت برند نیست.

راهنمایی طراحان ابزارهای ارزشمندی هستند که برای افزایش خروجی تیم طراحی و اطمینان از هویت صحیح برند ایجاد شده است. ما در این مقاله تلاش میکنیم تا شش اصل اساسی موفقیت آمیز در این مسیر را برای شما برشماریم.

راهنمای طراحی تنها یک سند همراه با وب سایت جدید و یا هویت برند نیست. یک راهنمای طراحی مناسب به خودی خود یک اثر هنری بوده و کاربردهای زیادی در طراحی های هر روزه دارد. این راهنما، ویترین کاری و پروژه شما بوده و نشان دهنده اهداف و آمال شما نیز می باشد. این راهنما می بایست المان های طراحی مانند صدا و حتی کدها را در مسیری که قابل مدیریت و استفاده بوده و درک آن ساده باشد، گرد هم آورد.

این راهنمای با نکات زیر شروع شده و بعنوان بخش مهمی از مستندات شما محسوب می شود.

  1. مثالهای هویت برند

راهنمای طراحی شما می بایست ویترین هویت برند شما است که در فرمت دیداری ارائه شده و نشان دهنده مسیری است که از طریق آن متریال های طراحی شما دیده می شوند.

از صفحه خانه وب سایت خود، صفحه خانه موبایل خود و یا هر نرم افزاری که در دست دارید، هنگامی که طراحی شما در بهترین حالت خود است اسکرین شات تهیه کنید. بهترین بخش در مورد مثالهای حقیقی در راهنمای طراحی این است که شما الزامی به انجام کار اضافه برای ایجاد المانهای بصری ویترین خود ندارید؛ شما پیش از این آنها را به دست آورده اید. بعلاوه، اعضای تیم خواهند دانست که دستورالعمل نوشته شده در تمرین های حقیقی وجود داشته و نمایه های بصری نیز آن را تایید میکنند.

  1. دستورالعمل های طراحی

همه چیز از نمونه رنگها گرفته تا پالتهای تایپوگرافی، اشکال و استفاده از المانهای طراحی می بایست به طور واضح مشخص شده باشند. چرا می بایست طرح در یک مسیر مشخص به دیده شده و عمل کند؟ چه فلسفه ای پشت این کار نفهته است؟

توضیح این موضوع می تواند به کاربران کمک کند تا سبک طراحی خود را دقیق تر به کاربرده و همواره در رساسر مدیوم ها حرکت کنند. هنگامی که مبحث طراحی سایت مطرح می شود، ایده خوبی است که المان هایی که ممکن است ممکن است با رونوشت های برندینگ و ارتباط آنها با هم تفاوت داشته باشد نیز شامل شوند. برای مثال، بسیاری از طراحان یک پالت تایپوگرافی خاص را به صورت آنلاین انتخاب کرده که برندینگ را کاهش داده و آن را به استفاده از فونت های گوگل که ساده تر هستند ترجیح می دهند.

اطمینان حاصل کنید که کدام یک از فونت های تایپی برای شما مناسب تر است زیرا این یکی از بخش های مهم و استراتژیک طراحی شما محسوب می شود. هنگامی که دستورالعمل های طراحی را دنبال می کنید باید بدانید که تگ های H1 همیشه اندازه 88 داشته و تصاویر تامبنیل همیشه 200 پیکسل اندازه دارند اما تنها به همین موارد اکتفا کرده و به دنبال جزئیات غیر ضروری نروید. شما نیاز به اعضایی در تیم خود دارید که اطلاعات را در یک نگاه دیده و از آن استفاده کنند و در دام جزئیات دست و پا گیر نیوفتند.

  1. صدا و شخصیت

نوشتن دستورالعمل های سبکی طراحی به جذابیت فکر کردن درباره دیگر المان های بصری یک راهنمای طراحی نبوده اما همانقدر مهم هستند.

یک سبک نوشتار توصیفی برای کپی کردن همچنین می تواند بر روی وجوه دیداری فرد نیز تاثیر داشته باشد. این سبک با انواع تصاویری که شما برای استفاده انتخاب کرده و حتی المانهایی مانند رنگ و نوع نیز تاثیر گذار خواهد بود. تمام این آیتم ها با هم می توانند خلق کننده هویت و شخصیت برند شما باشند. این همان جایی است که در دنیای بیرون می توانند شما را شناسایی کنند.

علاوه بر این هویت و صدای قوی می توانند بخشی از هویت بصری باشد. یک شخصیت خوب در المان های طراحی نشان داده می شود زیرا می توانند المانهای طراحی را خارج از محتوای برند شناسایی کند.

  1. کلمات کلیدی سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو ممکن است یکی از پرمباحثه ترین و کم جاذبه ترین بخش های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما باشد. درباره این کلمات کلیدی فکر کنید.

این کلمات را به گونه ای به کار ببرید که در هنگام صحبت درباره برند خود و ارائه قیمت طراحی سایت خود از آن استفاده می کنید. لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را در بین کاربران داشته اند تهیه کرده و در راهنمای طراحی خود آن را بگنجانید.

11 بهمن 1396

دیدگاه های این مقاله

9 + پنج =