09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

استفاده از خلاقیت در طراحی جلد کتاب و پوستر

عکاسی یا تصویر برداری ممکن است همیشه مقرون به صرفه نباشد و شما نیاز به طرح های خلاقانه و بدون عکس داشته باشید. بعلاوه اینکه شما می توانید شخصیت ها ...

عکاسی یا تصویر برداری ممکن است همیشه مقرون به صرفه نباشد و شما نیاز به طرح های خلاقانه و بدون عکس داشته باشید. بعلاوه اینکه شما می توانید شخصیت ها و درام های خودتون را با خلاقیت ایجاد کنید. شما می توانید دنیای خود را با توجه به اهدافی که دارید درست کنید و به دیگران نمایش دهید. یک تصویر می تواند همواره به شما در ساختار و ایجاد طراحی پوستر و جلد کتاب کمک کند. یک تصویر ممکن است لایه های مختلف و عمق داشته باشد.

شما می توانید از موارد عجیب و غریب نیز در طراحی پوستر و جلد کتاب استفاده کنید. استفاده از تصاویر منحصر به فرد با ترکیب رنگ های مختلف و یا فونت های غیر معمول و پیچ در پیچ نیز می تواند به خلاقیت شما اضافه کند. تضادهای تصویر را با یکدیگر به نمایش بگذارید. یا با استفاده از تصاویر غیر مرتبط با یکدیگر و اطلاعات شبیه یکدیگر یک طراحی فوق العاده ایجاد کنید.

البته باید در این موارد دقت داشت که از در ارتباط بودن عناصر طراحی و جریان اطلاعاتی آن مطمئن شوید. با از اینکه مخاطب چه اطلاعاتی می خواهد بدست بیاورد را بدانید. از رنگ ها متنوع برای رسیدن به این هدف، استفاده کنید. یک راه را برای جریان داشتن اطلاعات در نظر داشته باشید و طوری برنامه ریزی کنید که خواننده با دیدن طراحی شما به عمق ماجرا پی ببرد و از گیج کردن مخاطب خود پرهیز نمایید.

همچنین شما نیاز به یکسری اطلاعات متراکم دارید که برای طراحی پوستر ضروری است. در این مواقع باید خوانایی اطلاعات را در نظر بگیرید. هر چقدر که اطلاعات متراکم تر ولی خوانا باشند، خواننده بشتر جذب طراحی پوستر و یا طراحی جلد کتاب می شود. البته خوانایی تنها به این معنی نیست که نوشته قابل خواندن باشد. بلکه رساندن پیام نیز اهمیت بالایی دارد. خواننده باید منظور شما را متوجه بشود، اینکه شما هدفتان تبلیغات، فروش و یا معرفی یک محصول است. البته در تراکم بالا باید دقت شود که از فاصله ی زیاد هم طراحی قابل خواندن باشد.

باید به مساله فونت و اندازه ی آن هم توجه ویژه ای داشت. تمام طراحی های پوستر و جلد کتاب مسلما یک اندازه نیستند و نمی توان یک قاعده ی کلی برای آن ها در نظر گرفت. به هرحال در هر طراحی که برای پوستر و جلد کتاب در نظر گرفته می شود با اندازه و فونت را در نظر داشت. همچنین فضاهای موجود در پوستر باید به فونت اجازه دهد تا با اندازه های مختلف دیده شوند. معمولا پوستر ها بیشتر به صورت افقی هستند ولی جلد کتاب بیشتر به صورت عمودی طراحی می شوند. اندازه و نقاط برجسته در آن ها نیز تفاوت دارد.

در آخر هم باید به یکسری عوامل همچون؛ برانگیخته شدن احساسات مخاطب، استفاده از طراحی های مرتبط با یکدیگر برای نشان دادن وقوع یک حادثه، ایجاد یک طراحی منحصر به فرد برای مخاطب، استفاده از تضاد های متنوع برای یک ترکیب بندی مناسب، آزمایش یا به کار بردن انواع مختلف گرافیک و طرح و همچنین آگاهی از نقش ها و محدودیت ها را دانست و از آن ها به بهترین صورت ممکن استفاده کرد.

2 شهریور 1396

دیدگاه های این مقاله

20 − پنج =