چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری دارد؟
به عنوان طراح همه ما اهمیت خوشایندی بصری وب سایتها رامیدانیم. اما این موضوع درحال عمیق تر شدن است. طراحی سایت خوب بهتر نمود پیدا میکند تاصرفأ یک سیمای خوب. این یک ابزار برندسازی و بازاریابی است که میتواند واقعاً به نتایج مورد نظر کمک کند. دراین بخش ما به 10 دلیلی میپردازیم که چرا در بخش بازاریابی، طراحی خوب مهم است و تعداد کمی از وب سایتها و برندها ارتباط خوبی بین آن پیامها و ایده ها برقرار میکنند.
اول برخورد
با اولین چیزی شروع میشود که کاربر در مورد وب سایت شما میبیند. رنگ, آرایش نوشتاری و شکلها. این عامل چه پیامی میفرستد. آیا ارتباط روشن و سازمان یافته است یا بینظم و مبهم؟ هر پیامی را که کاربر از اولین نظر بدست میآورد همه ارتباط آن را شکل میدهد. سایت شما نیاز دارد، خوب طراحی شود. طوری که کاربران سایتی را بیابند که در آینده به آن مراجعه کنند. همچنین باید طراحی داشته باشد که منطبق بر محتوا و اطلاعاتی که راحت دیده شود وخلاصه باشد.
برداشت نهایی
بعد از آن نگاه اولیه، کاربران دلیلی نیاز دارند تا باقی بمانند یا در مورد وب سایت شما، شرکت یا برند عمیق تر فکر کنند. بنابراین اطلاعات بیشتر در اختیار آنها قرار باید داد. چیزی را به کاربران نشان دهید که در رابطه با طراحی شما بیهمتاست. (تصاویر خوب راههای راحتی برای انجام این کار است) یک صفحه اصلی خوشمنظر عالیست, اما صفحات دیگر, عوامل و ابزارها درسایت شما باید خوب طراحی شوند. درموردش اینگونه فکر کنید: ممکن است بیش از نیمی از کاربران شما با یک صفحه غیر از صفحه اصلی جذب شوند.
ایجاد وفاداری
بعد از اینکه یک کاربر را بعد از یک بازدید ساده نمکگیر کردید, شما طراحیای میخواهید که آنهارا تشویق کند دوباره برگردند و یک کاربر باوفا شوند. یک لوگوی عالی, پالت رنگ تاثیرگذار و آسانی انتخاب عنوان راههایی هستند برای دسترسی سریع به آن. ارتباطی را به وجود آورید که کاربران نخواهند آنرا با طراحی از دست دهند. همچنین شما میتوانید وفاداریای رابا کلمات وتصاویر به وجود آورید که کاربران بخواهند با آن همراه باشند. آنها باید به وب سایت شما نگاه کنند و خودشان را ببینند (یا آنچه خودشان علاقه دارند).
به وجود آوردن شناخت
طراحی باقوام به کاربران کمک میکند، شما را پیدا کنند. تقریباً هرکس در هر جایی از دنیا میتواند قوس طلاییای که نشان دهندهی آرم مکدونالد است را تشخیص دهد. شما به یک برنامه طرح نیازمندید که این همه کار را انجام دهد. یک سبک خاص را دنبال کنید, رنگهای خاص, صداها و پیامهای خاص. لوگو یا برند شما باید همیشه درطراحی واضح و یکپارچه باشد. یک حضور عالی بصری معنای ندارد اگر کاربران ندانند چه کسی آنرا ساخته یا چه چیزی را نشان میدهد.
سبک و تصمیم گیری
وقتی بحث از سبک و تصمیم گیری میشود، هدف اول باید ثبات باشد. چه کسی هستید؟ چه چیزی میخواهید باشید؟ چرا کاربران میخواهند یک ارتباط برقرار کنند؟ اگر شما در مراحل طراحی درباره این سوالات فکر میکنید, شما به احتمال زیاد انتخاب های بهتری در کل خواهید داشت. به آن سوالات در مورد طراحی پاسخ دهید. یک نگاه واحد و حضور سرتاسری در وب را خلق کنید. از تصاویر مشابه, نرم افزار موبایل, رسانه های اجتمایی، مواد چاپ و یا هر محصول بازاریابی دیگری که ساختهاید استفاده کنید. (به احتمال زیاد برای شما مفید است که یک سبک راهنمایی بسازید تا همهی این قوانین را شرح دهد).
آسان برای استفاده و ارتباط
فراموش نکنیم که ارتباط با کاربران باید آسان باشد و این شامل تعداد انگشت شماری از طراحی و مفهوم پیشرفته است. سایت شما باید سریع لود شود, از وب مدرن و تکنولوژی HTML و داشتن عملکرد و کنترل کاربران به صورت رایج استفاده شود. سایتی که برای استفاده آسان باشد، کاربران را بیشتر به شما وابسته میکند. تجارب لذت بخش کمک میکند تا مردم برگردند و بازدید کنندگان وفادارتری باشند.
ساختن یک داستان عمومی
بخشی از طراحی و برنامه بازاریابی شما باید شامل یک داستان باشد. تصاویر باید کاربران را با چیزی درگیر کنند تا بتوانند به یاد بیاورند و بازگو کنند, که این میتواند یک شیوه مفید برای تولید کاربران بیشتر باشد. گاهی اوقات پیدا کردن آن داستان میتواند سخت باشد. چیزهایی را در نظر بگیرید مانند اینکه چطور شما کسب و کار خود را شروع کردید, چرا شما یک محصول خاص تولید میکنید یا چیزها یا روش هایی کاری شما در جامعه. سعی کنید با هر کاربر در یک سطح انسانی و فردی ارتباط برقرار کنید.
تشویق به اشتراک گذاری
اشتراک گذاری و تشویق کاربران فرصت های زیادی را به همراه دارد. اینگونه از بازاریابی اجتمایی میتواند برخی از کارهای شما را تحت پوشش قرار داده و به برند شما کمک کند تا یک احساس ارتباطی به وجود آید. زیرا کاربران جدید توسط افرادی که میشناسند به تجارت یا سایت شما معرفی شده اند. دکمه های به اشتراک گذاری اجتمایی طراحی کنید که برای استفاده و پیداکردن آسان مورد استفاده قرار گیرد. پیام ها، متن ها و تصاویر خود را بصورت اختصاصی پیاده سازی کنید.
ایجاد اعتماد پیش از تجارت
طراحی شما باید به ایجاد اعتماد کمک کند و پس از آن بازدیدکنندگان را به تجارت ترغیب کند. این میتواند بسیار حیله گرانه باشد. عناصری چون رنگ و آرایش نوشتاری میتواند در اعتماد تاثیرگذار باشد. عناصر طراحی دیگری را اضافه کنید که اعتماد را تقویت میکند و همچنین لینک پوشش رسانهای, توصیفاتی از مشتریان, نمایش تعداد ارتباطات رسانه اجتمایی, استفاده از تصاویر خودتان و عکسها و خلق یک وب سایت که متعلق به شماست نه فقط یک الگو.
تبدیل اقدامات کاربر
درنهایت، برای بهترین نتیجه بازاریابی به طراحیای احتیاج دارید که عمل را تقویت کند. همهی دکمه ها باید به شیوهای طراحی شوند که به راحتی پیدا شوند, کلیک کردن و رفتن به مرحلهی بعدی. عناصر ناوبری و دستورالعمل ها باید شفاف و دقیق باشد.
نتیجه گیری
بسیاری از مفاهیمی که شما احتمالا در حال حاضر میخواهید در فرایند طراحی قرار دهید به خوبی روی طراحی شما به عنوان یک ابزار بازاریابی تاثیر گذار خواهد بود. روشهایی از رنگ برای دسته بندی تصاویر، یک پیام کلی تجاری را میسازند و ارتباط با کاربران را برقرار می سازند. به یاد داشته باشید هر آنچه انجام میدهید یا میگویید یا طراحی میکنید قسمتی از داستان برند یا شرکت شماست. طراحی بصری خوب مساویست با شرکت خوب.